مسابقه فروش سهام در بورس در روز ریزش قیمت

بورس تهران در معاملات روز ‌یکشنبه «پانزدهم مهر ماه» با کاهش بیش از ۵۱ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با کاهش ۵۱.۶۱۰ واحدی به کانال دو میلیون و هزار واحدی وارد شد. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۶.۰۱۹ واحدی در محدوده ۶۸۳ هزار و ۲۴۷ واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران،۱۰ میلیارد ورقه سهم طی ۴۱۱ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس و گروه مپنا بیشترین تاثیر منفی و نمادهای ذوب آهن اصفهان، فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش و پارس سوییچ بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با نزول ۶۵۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز،۵.۴ میلیارد ورقه سهم طی ۲۰۷ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، ایران خودرو دیزل، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین تاثیر منفی و پویا زرکان آق دره، توسعه سامانه ی نرم افزاری نگین و پرتو بار فرابر خلیج فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

خروج نقدینگی از بازار بورس

این درحالیست که با رشد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۴.۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۱.۴۵۳ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۴۲۰ میلیارد تومانی در صندوق های درامد ثابت ثبت کرده‌اند.

فروش‌های سنگین با رنج‌های سنگین‌تر، خروج پول‌های حقیقی از سهام و حق تقدم و همچنین از صندوق های درآمد ثابت که احتمالا هدف این پول‌ها خروج کلی از بازار سهام بود، امروز بورس را تحت تاثیر خود قرار دارد، در سوی مقابل افزایش قیمت دلار در بازار آزاد به حدود ۵۲ هزار تومان، نیز از دیگر اتفاقاتی بود که نتوانست بورس را تجت تاثیر قرار دهد.

روی چارت‌های تکنیکال امروز حمایت‌های مهمی شکسته شدند و یا در حال شکسته‌شدن هستند و تثبیت زیر این حمایت‌ها طی روزهای آتی می‌تواند فروشنده‌های جدیدی را در بازار سهام فعال کند. همچنین تلاش‌های زیادی برای جمع‌آوری صف فروش سهم‌های خودرویی شد و سهم‌های پالایشی و فلزی هم هر چند منفی عمیق را تجربه کردند، ولی صف فروش نشدند و حتی در انتهای کار رنج‌های مثبتی هم تحت تاثیر رشد دلار تجربه کردند.

کد خبر: 64423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =