رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱

آخرین داده‌های سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری حاکی است تعداد کل حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به زمان مشابه سال قبل از آن به میزان ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آتیه آنلاین، براساس داده‌های آماری حوزه صندوق بازنشستگی، تعداد یک میلیون و ۶۳۰ هزار و ۱۵۳ نفر، مجموع حقوق‌بگیران این صندوق را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است که این آمار در بازه مشابه سال قبل از آن یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۵۰۳ را شامل شده است.

براساس این داده‌های صندوق بازنشستگی کشوری از مجموع حقوق بگیران این صندوق تعداد یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۵۲ نفر بازنشسته، ۲۳۱ هزار و ۱۶۷ نفر بازنشسته متوفی، ۶۱ هزار و ۹۸۳ نفر شاغل متوفی و ۱۳ هزار و ۲۵۱ نفر ازکارافتاده محسوب می‌شوند. آمارها نشان می‌دهد در شرایط مقایسه‌ای آذرماه سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ کاهش ازکارافتاده‌ها و رشد حقوق‌بگیران شاغل متوفی و بازنشسته متوفی کاملاً مشهود است.

رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱

سهم ۶۲.۵۱ درصدی آموزش و پرورش از بازنشستگان صندوق کشوری

خروجی داده‌های سالنامه آماری صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که سازمان آموزش و پرورش با تعداد یک میلیون و ۱۹ هزار و ۷۶ نفر، سهم ۶۲.۵۱ درصدی از مجموع بازنشستگان و حقوق‌بگیران این صندوق را به خود اختصاص داده است.

بر این اساس وزارتخانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به ترتیب با ۱۳.۴ درصد، ۴.۸۴ درصد و ۴ درصد، بعد از وزارت آموزش و پرورش دارای بالاترین تعداد بازنشستگان و حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را تشکیل می‌دهند.

برمبنای آمارهای سال گذشته وزارت بهداشت ۲۱۲ هزار و ۵۲۴ نفر، وزارت جهاد کشاورزی ۷۸ هزار و ۸۹۰ نفر و وزارت راه و شهرسازی نیز ۶۵ هزار و ۱۵۸ نفر از حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری را شامل می‌شوند.

آمارها حاکی است حقوق‌بگیران بیمه خویش‌فرما، مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه کمترین سهم از مجموع حقوق‌بگیران و جامعه بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را در اختیار دارند.

طبق آمارهای سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری در مجموع تعداد یک میلیون و ۷۷ هزار و ۱۴۵ نفر از حقوق‌بگیران این صندوق را مردان و ۵۵۳ هزار و ۸ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱

دانش‌آموختگان کارشناسی بیشترین حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری

جدول توزیع حقوق‌بگیران به تفکیک مدارک تحصیلی نشاندهنده آن است که افراد با مدرک تحصیلی کارشناسی با سهم ۲۸.۹۲ درصدی بیشترین میزان حقوق‌بگیران و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را در اختیار دارند. در ادامه این آمار افراد دیپلمه با ۲۵.۳۵ درصد، فارغ‌التحصیلان فوق‌دیپلم با سهم ۱۸.۳۰ درصدی، حقوق‌بگیران با تحصیلات تا پنجم ابتدایی با ۱۴.۵۹ درصد، افراد دارای سیکل با سهم ۶.۵۰ درصدی، دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد با ۴.۹۱ درصد و دارندگان مدرک دکترا با سهم ۱.۴۳ درصدی حضور دارند.

داده‌های سال ۱۴۰۱ بیانگر این است که افراد حقوق‌بگیر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تعداد ۴۷۱ هزار و ۳۸۲ نفر از مجموع حقوق‌بگیران جامعه بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری را شامل می‌شوند.

رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱

بیشترین حقوق‌بگیران صندوق کشوری با ۳۰ تا ۳۴ سال سنوات خدمت

براساس خروجی آماری سالنامه سال ۱۴۰۱ صندوق بازنشستگی کشوری افراد با سنوات خدمتی ۳۰ تا ۳۴ سال با سهم ۶۵.۳ درصدی و آمار بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار نفری بیشترین میزان حقوق‌بگیران این صندوق را شامل‌ می‌شوند. داده‌ها همچنین حاکی است افراد با سنوات خدمتی ۲۵ تا ۲۹ سال نیز با سهم ۲۱.۹۶ درصدی و جمعیت حدود ۳۵۸ هزار نفری در رده دوم بیشترین میزان حقوق‌بگیران این صندوق قرار دارند. این در شرایطی است که افراد با سنوات خدمتی صفر تا ۴ سال با سهم (۲۰صدم درصد) و جمعیت ۳ هزار و ۲۶۰ نفری کمترین میزان افراد حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

رشد ۳.۷ درصدی حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۱

کد خبر: 64429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =