راه اندازی بیش از ۴۵۰ شبکه ارائه خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی استان یزد

مدیراجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از راه‌اندازی ۴۵۸ شبکه ارائه خدمات بهداشتی در واحدهای تولیدی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، ابراهیم زینل‌پور، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: تاکنون تعداد ۴۵۸ شبکه ارائه خدمات بهداشتی به کارگران در قالب ایستگاه بهگر، خانه بهداشت کارگری و مراکز بهداشت کار در واحدهای تولیدی استان یزد تاسیس و راه‌اندازی شده است.

وی در جلسه شورای ارائه خدامات بهداشتی به بیمه‌شدگان استان با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که در سطح مدیران کل و کارشناسان شورای هماهنگی در سال گذشته برگزار شد، ۱۸ خانه بهداشت کارگری در سال ۱۴۰۱ در سطح واحدهای تولیدی استان تشکیل و ۱۴۰ خانه بهداشت کارگری راکد نیز فعال شد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در سال گذشته ۱۳۷ ایستگاه بهگر نیز در سطح واحدهای تولیدی ۲۰ تا ۴۹ نفر شاغل استان تاسیس و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مصوبات جلسات سال جاری شورای هماهنگی گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۱۳ خانه بهداشت کارگری و ۱۱ ایستگاه بهگر در واحدهای مشمول استان تاسیس و آماده ارائه خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان شدند.

زینل‌پور در ادامه با تشریح برنامه همیار کارکنان در ایجاد سلامت روحی، روانی و جسمی کارگران و لزوم اجرای این برنامه در سطح تمام خانه‌های بهداشت کارگری استان افزود: برنامه همیار کارکنان برنامه ارائه خدمات سلامتی مبتنی بر اشتغال است که جهت شناسایی و حل و فصل دامنه وسیعی از دلواپسی‌های شخصی کارگران که عملکرد آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی شده و با موقعیت‌هایی مانند سوء مصرف مواد، مشکلات زناشویی، گرفتاری‌های خانوادگی، استرس و خشونت خانگی، همچنین آموزش مسائل سلامتی و پیشگیری از بیماری سر و کار دارد.

وی یکی از اهدف اجرای این برنامه را زمینه‌سازی جهت شناسایی تمامی رفتارهای پرخطر کارگران به منظور تدوین و اجرای راهکارهای پیشگیرانه همچنین طراحی، حمایت طلبی و مستندسازی جهت عملیاتی نمودن راهکارها عنوان و بیان کرد: برنامه یاریگران کار و تولید، الگویی برای خود مراقبتی جامعه هدف است تا با اجرای برنامه های آموزشی به کارگران و خانواده آنها، بنگاه‌های اقتصادی به فضایی پر نشاط برای کار و تولید تبدیل شود.

کد خبر: 64468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =