غربالگری رایگان سرطان سینه و روده بزرگ در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان مرکزی

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی از غربالگری رایگان سرطان سینه و روده بزرگ در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی، روح اله سهرابی با اشاره به رویکرد سلامت‌محور بخش درمان تامین‌اجتماعی گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا به برخی از انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ و سینه (پستان) که از ۵ سرطان شایع کشوری هستند و لزوم تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و شروع درمان به‌موقع، اجرای طرح‌های غربالگری سرطان روده بزرگ و سینه از سال ۱۴۰۰ در مراکز درمانی ملکی این سازمان آغاز شده و از سال ۱۴۰۱ تاکنون، پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده برای بیماران مزمن در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی افزود: سلامت بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل آنان، برای سازمان تامین‌اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد. لذا این سازمان با هدف پیشگیری و اقدام به‌موقع در مورد درمان بیماری‌های مزمن از مدت‌ها قبل با اجرای برنامه‌هایی مانند غربالگری گام‌هایی در راستای آموزش خودمراقبتی و با هدف صیانت از سلامت بیمه‌شدگان تحت پوشش برداشته است؛ غربالگری سرطان روده بزرگ برای بیمه‌شدگان بالای ۵۰ سال و غربالگری سرطان سینه برای خانم های بالای ۳۰ سال روزانه در مراکز درمانی انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی در تشریح نتایج اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی استان گفت: مطابق آمار غربالگری، در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲، به ترتیب تعداد افراد شرکت‌کننده در طرح غربالگری سرطان سینه یکهزار و ۵۵۶ نفر، تعداد افراد ارجاع شده به ماموگرافی ۹۶۲ نفر تعداد افراد با ماموگرافی مثبت ۹ نفر، تعداد افراد نمونه‌برداری شده ۷ نفر و تعداد سرطان شناسایی شده ۵ مورد است.

سهرابی با اشاره به آمار غربالگری سرطان روده بزرگ در مراکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی استان بیان کرد: تعداد افراد شرکت‌کننده در طرح غربالگری ۲ هزار و ۲۴۱ نفر، تعداد افراد با Fit مثبت ۲۷۵ نفر، تعداد افراد کولونوسکوپی شده ۱۳ نفر درصد و خوشبختانه فرد مبتلا به سرطان شناسایی نشد.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از سرطان و امکان کنترل و درمان مطلوب‌تر این بیماری درصورت شناسایی به‌موقع آن گفت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی این سازمان و شرکت در طرح رایگان غربالگری سرطان‌های شایع و انجام اقدامات طبی ساده، از وضعیت سلامت خود در زمینه روده بزرگ و سینه اطمینان حاصل کنند.

سهرابی افزود: هدف از این طرح غربالگری، شناسایی بیماران مشکوک یا مبتلا به سرطان در مراحل اولیه و درمان به‌موقع و اثربخش است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: وجود انسان‌های سالم و برخوردار از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، نشان دهنده جامعه‌ای ایمن برای زندگی اجتماعی است و اجرای طرح‌های سلامت‌محور از جمله طرح غربالگری می‌تواند از ایجاد هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان و اتلاف منابع کشور بکاهد. سازمان تامین‌اجتماعی با همت و تلاش وافر کارکنان ازهمه فرصت‌ها و امکانات برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایفای سهم قابل توجه خود در بهداشت و سلامتی ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور استفاده حداکثری می‌کند.

کد خبر: 64495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =