خلوتی تابلوهای معاملاتی بورس

روز سه‌شنبه شاخص کل بورس با رشد ۸.۴۷۰ واحدی به محدوده بیش از دو میلیون و ۱۴هزار واحدی رسید.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با افزایش ۸.۴۷۰ واحدی به کانال دو میلیون و ۱۴ هزار واحدی وارد شد. شاخص کل هم وزن نیز با صعودی ۵ هزار واحدی در محدوده ۶۸۵.۹۶۹ واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۶.۳ میلیارد ورقه سهم طی ۲۶۹ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۳.۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افزایش ۱۵۲ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز،۴.۶ میلیارد ورقه سهم طی ۱۶۵ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۸ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و نمادهای ایران خودرو دیزل، پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، بانک دی، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، پتروشیمی زاگرس و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین تاثیر مثبت و صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند و پویازرکان آق‌دره بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

رشد بورس قدری سخت شد

این درحالیست که با افت ۷۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۲.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۳۱۱ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۵ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

خبرهایی از احتمال بازگشت قیمت‌گذاری خودروها به وزارت صمت به گوش می‌رسد که اگر این اتفاق رخ دهد، افزایش قیمت خودروها در کارخانه می‌تواند به کمک گروه خودرو و بازار سهام برای بهتر شدن معاملات بیاید. از طرفی تابلوهای معاملاتی امروز خلوت بودند و احتمالا فردا هم شاهد همین ماجرا باشیم، زیرا که محدوده دو میلیون و شصت هزار واحد شکسته شده و تا زمانیکه که در این محدوده‌ها بازار سهام باقی بماند، رشد قدری سخت خواهد بود.

کد خبر: 64526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =