نگهداری بیش از ۶۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از نگهداری ۶۸ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست طی ۶ ماه امسال در شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی دهباشی‌پور با اشاره به فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان قزوین، بیان کرد: شیرخوارگاه حلیمه (س) کودکان صفر تا سه سال، خانه رنگین‌کمان کودکان سه تا ۶ سال دختر و پسر، خانه کودکان و نوجوانان گلبرگ ویژه دختران هفت تا ۱۳ سال، خانه کودکان و نوجوانان ارغوان ویژه دختران ۱۳ تا ۱۸ سال، خانه کودکان و نوجوانان امام علی(ع) ویژه پسران ۱۳ تا ۱۸ سال و خانه کودکان و نوجوانان امام حسن مجتبی (ع) ویژه پسران هفت تا ۱۲ سال در این زمینه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۶ نفر از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان به خانواده‌ها و اقوام دارای صلاحیت سپرده شده‌اند گفت:همچنین حمایت و نگهداری از فرزندان معلول بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز و ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در این مراکز به منظور خروج آنان از محیط زندان از دیگر کارهای بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی قزوین از پرداخت شهریه کامل دانشجویان تحت سرپرستی و کمک هزینه دانشجویی ۳۵ دانشجوی ساکن در خانواده‌ها خبر داد و افزود: بازدید و نظارت مستمر کارشناسان شبه خانواده استان از شیرخوارگاه و خانه‌های کودکان و نوجوانان به منظور ارزشیابی و رسیدگی بر وضعیت فرزندان، پرسنل، مراکز و رفع مشکلات موجود از دیگر فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

وی گفت: هم اکنون ۱۷۶ نفر از فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی استان در قالب بیمه عمر و پس‌انداز تحت پوشش بیمه ایران هستند که از این تعداد ۸۴ فرزند ساکن مراکز شبانه‌روزی و ۹۲ فرزند تحت مراقبت در خانواده هستند.

براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۵۹ و نیز قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال ۹۲، حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است.

۲۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.

کد خبر: 64531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =