فعالیت ۳۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی در زنجان

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۰ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیردولتی در سطح استان فعال است که خدمات مورد نیاز را به گروه‌های هدف ارائه می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح الله خدابنده لو با بیان این مطلب افزود: از مجموع مراکز و دفتر مشاوره، ۱۱ مرکز به صورت تخصصی در زمینه‌های ازدواج و خانواده، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی- تربیتی، کودک و نوجوان، سلامت جنسی خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه اول امسال بیش از ۱۰ هزار جلسه مشاوره برای مراجعه‌کنندگان ارائه شده است گفت: یکی از اقدامات مهم این اداره کل مداخلات کارآمد روانشناختی بهزیستی در ارتقاء سلامت روان به مراجعه‌کنندگان است در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت هشت صبح تا ۲۴ فعال است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در این زمینه تیم تخصصی صدای مشاور تاکنون توانسته است با ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی، موفق عمل کند.

خدابنده لو بیان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج،آموزش زندگی خانواده، آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی، پیشگیری و کنترل کاهش طلاق، مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در بحران‌ها، غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال با هدف شناسایی زود هنگام اختلال طیف اضطراب کودکان از دیگر برنامه‌های پیشگیرانه بهزیستی در ارتقاء سلامت روان افراد است.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های کمک به مشکلات اقتصادی و اجتماعی افراد مبتلا به اختلالات روان، قدم‌هایی است که سمن‌ها و مراکز خیریه می‌توانند در این راه بردارند گفت: متاسفانه این مسائل کمتر مورد توجه خیران قرار گرفته است، در حالی‌که نقش این گروه از اختلالات و آسیب‌ها در به خطر افتادن سلامت افراد و خانواده‌ها کم نیست و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سایر بیماری‌ها نیز باشد.

کد خبر: 64572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =