کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ رضوی با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری ۲۲۱ حادثه ناشی از کار در استان رخ داده است گفت: این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمد امین بابایی با بیان اینکه فرآیند انجام بازرسی در دو شکل ادواری و موردی انجام می‌شود گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۹۵۲ مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار انجام شده است.

وی درباره تعداد بازرسان کار فعال استان افزود: برنامه بازرسی در قالب ادواری توسط ۴۴ بازرس کار با احتساب ۴ بازرس کار مسئول تهیه می‌شود. براساس این برنامه با محوریت بازرسی انجام شده از کارگاه‌های پرخطر در ۶ ماه نخست سال جاری در بخش ساختمان دو هزار و ۷۱۱ در بخش معدن ۳۴۹ و در صنایع پرخطر یک هزار و ۵۷۷ بازرسی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ رضوی ادامه داد: شکل دوم بازرسی‌ها در قالب موردی و برحسب مراجعه مردم و درخواست دستگاه قضایی و... انجام می‌شود که در همین مورد هفت هزار و ۷۱۶ بازرسی ادواری و پنج هزار و ۲۳۶ مورد بازرسی موردی انجام شده است.

بابایی بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۲۱ حادثه ناشی از کار در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است. بیشترین حادثه با ۱۰۳ مورد در بخش ساختمان رخ داده است.

کد خبر: 64577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =