موانع پیش روی نابینایان به قوت خود باقی است

رئیس انجمن نابینایان ایران امروز در مراسم روز جهانی عصای سفید گفت که بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی نابینایان در زمینه اشتغال، مهارت‌آموزی و دیگر موارد متعدد به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین، علی اکبر جمالی در مراسم روز جهانی عصای سفید که امروز در باشگاه اقدسیه در حال برگزاری است گفت: این مراسم ۳۰ سال است که برای گردآوردن و نشاط اعضاء برگزار می‌شود اما هدف آن ارایه گزارش عملکرد یکسال گذشته و اعلام برنامه های سال پیش رو از سوی مسئولان است که متاسفانه امسال به جهت همزمانی برنامه ما با برنامه تدارک دیده با رئیس دولت به همین مناسبت مسئولان در این مراسم حضور ندارند.

جمالی با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه نابینایان کم و بیش حل نشده است، افزود: هنوز اشتغال نابینایان مسئله است چون آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌ریزی منسجمی ندارد، تنها ۲۰ درصد مناسب‌سازی به لحاظ فیزیکی و نرم‌افزاری در سطح شهر صورت گرفته است، خدمات فرهنگی متأسفانه اندک و محدود است، در ایران با اینکه نزدیک ۲ هزار چاپخانه برای کتب نابینایان وجود دارد اما تنها یک چاپخانه دولتی کتاب‌های غیردرسی نابینایان را چاپ می‌کند. تنها یک نشریه برای نابینایان در کشور وجود دارد.‌

وی در پایان از وزارت ارشاد درخواست کرد که خدمات فرهنگی افزون‌تری برای نابینایان در نظر بگیرد.‌

کد خبر: 64625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =