هزینه بیش از ۱۶ میلیارد ریالی تامین‌اجتماعی سمنان برای درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان گفت: تامین‌اجتماعی استان بیش از ۱۶ میلیارد ریال بابت هزینه درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان پرداخت کرده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان، محمدکاظم امیدیان، در جلسه معاونت خرید راهبردی استان با اعلام این خبر گفت: این مبلغ بابت هزینه درمان ۲۱۱ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سطح استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به راهبرد صحیح دولت در تشکیل صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بیان کرد: عملکرد مناسب این صندوق می‌تواند دغدغه‌مندی بسیاری از بیماران در تامین هزینه‌های درمان را کاهش دهد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه بطور میانگین در این مرحله به هر بیمار حدود ۷۰ میلیون ریال پرداخت شده است گفت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی با ۲۹ عنوان بیماری مانند ام اس، اعصاب و روان، دیالیز، پیوند، انواع سرطان و ... در این مرحله از خدمات حمایتی سازمان بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: این پرداختی‌ها بابت ارائه صورتحساب هزینه درمان بیماران از شهریور ماه سال گذشته صورت گرفته و بطور مستمر و البته با تامین اعتبارات لازم از سوی ستاد مرکزی سازمان پرداختی‌ها ادامه دار خواهد بود.

امیدیان با تاکید بر اطلاع‌رسانی مناسبت به جهت ثبت‌نام بیماران در سامانه معاونت درمان سازمان تامین‌اجتماعی بیان کرد: بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج با مراجعه به نشانی darmna.tamin.ir و از طریق منوی درخواست بیمه‌شدگان نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و بارگذاری مستندات بیماری به جهت نشان دار شدن اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین در صورتیکه بیمه‌شدگان نتوانند نسبت به بارگذاری مستندات در سامانه اقدام کنند می‌توانند برای تشکیل پرونده در محدوده شهرهای سمنان، مهدیشهر و سرخه به معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان سمنان واقع در بلوار قدس طبقه همکف ساختمان تامین‌اجتماعی و در شهرستان‌های شاهرود ، دامغان و گرمسار به مراکز درمانی ملکی مراجعه کنند.

صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج در راستای پوشش خدمات، دارو و هزینه خدمات درمانی مشمولان و بهبود محافظت مالی از آنان راه‌اندازی شده است.

کد خبر: 64636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =