رشد اشتغال بخش صنعت در سال ۱۳۹۹

طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در پاییز ۱۳۹۹ نشان می دهد که  اشتغال بخش صنعت در نقاط شهری افزایش ۱.۱ درصدی را نسبت سال ۱۳۹۸ تجربه کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، اشتغال و بکارگیری از جمله موضوعات اساسی اقتصاد کشورها است به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع محسوب می شود. رخ بیکاری نیز یکی از شاخص هایی است که برای تحلیل شرایط اقتصادی کشورها مورد استناد قرار می گیرد.

با این شرایط، یکی از شاخصه های اثربخش در حوزه اشتغال، بخش صنعت کشور است که سهم بزرگی از اشتغال کشور را در اختیار دارد.

به تناسب شرایط حاکم بر صنعت کشور و رونق شاخص های آن و میزان حمایت های دولتی و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در آن، شرایط میزان اشتغال و رضایتمندی نیروی کار در حال نوسان خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۸ میزان اشتغال بخش صنعت در حوزه شهری عدد ۳۴.۴ درصد را به ثبت رسانده و این در حالی است که این آمار در سال ۱۳۹۹ به عدد ۳۵.۵ درصد رسیده است که رشد بیش از ۱ درصدی در این بخش مشاهده می شود.

این گزارش نشان می دهد که تعداد نفرات شاغل در بخش صنعت در حوزه شهری در سال ۱۳۹۸ عدد ۶ میلیون و ۱۶۶هزار و ۷۳۴ نفر و در سال جاری ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۳۴ نفر بوده اند که افزایش ۱۲.۸۰۰ نفری در این بخش مشهود است.

گزارش مرکز آمار در خصوص اشتغال در بخش صنعت نقاط روستایی در سال گذشته درصد ۲۸.۶ و در سال جاری ۳۰.۷ را نشان می دهد.

بر اساس خروجی مورد نظر، تغییرات ۲.۱ درصدی را در این بخش از اشتغال حوزه صنعت می بینیم.

طرح آمارگیری نیروی کار با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی کار و تغییرات آن اجرا می شود و این هدف از طریق برآورد شاخص های فصلی و سالانه نیروی کار در سطح کشور، برآورد تعداد سالانه در سطح کشور و استان ها، برآورد تغییرات فصلی و سالانه شاخص های نیروی کار در کشور و استان ها و برآورد تغییرات سالانه شاخص های نیروی کار در سطح استان ها تامین می شود.

جامعه تحت پوشش این طرح نیز مجموعه افرادی است که طبق تعریف، عضو خانوارهای معمولی ساکن یا گروهی در نقاط شهری یا روستایی کشور هستند.

کد خبر: 6465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =