نشانه‌های صعود بورس نمایان شد

روز دوشنبه «۲۴ مهرماه» شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۶ هزار واحدی در محدوده دو میلیون و ۱۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در سومین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با رشد ۱۶.۲۵۳ واحدی در مرز کانال دو میلیون و ۱۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با صعود ۸.۰۹۷ واحدی در محدوده ۶۸۶.۷۹۹ هزار واحدی قرار گرفت.

همچنین امروز و در جریان داد و ستدهای بورس تهران، ۱۱ میلیارد ورقه سهم طی ۲۸۸ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۶.۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد قرار شد و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، معدنی ‌و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای پارس سوئیچ و لابراتوارداروسازی‌ دکترعبیدی‌ بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس نیز در معلاملات امروز با افزایش ۳۰۹ واحدی در محدوده ۲۵ هزار واحدی قرار گفت. در فرابورس نیز، ۸.۵ میلیارد ورقه سهم طی ۱۶۲ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش ۲۲ هزار میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و فرابورس ایران بیشترین تاثیر مثبت و پتروشیمی مارون، لیزینگ ایران و شرق و اعتباری ملل بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

سه نشانه رشد بورس

این درحالیست که با رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۳.۱ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۸۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۳۸ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

بعد از مدت‌ها شاهد مثبت‌شدن بازار سهام بودیم و سهم‌های تاثیرگذاری مثل ایران‌خودرو و سایپا صف خرید به کار خود پایان دادند که در کنار علایم تابلویی مثل ورود پول حقیقی به سهام و حق تقدم و خروج پول از صندوق های درآمد ثابت نشانه‌های خوبی هستند.

البته تنها نکته منفی تابلوهای معاملاتی پایین بودن ارزش معاملات سهام و حق تقدم و به اصطلاح کم‌حجم بودن بازار است، می‌توان امیدوار بود روند رو به رشد ارزش معاملات از فردا شروع شود و این پارامتر منفی هم روی تابلوهای معاملاتی از بین برود. به لحاظ تکینکال هم تا زمانیکه شاخص کل بورس محدوده دو میلیون و ۶۰ الی ۷۰ هزار واحد را پس گرفته نگیرد، رشد احتمالی را باید نوسانی دانست.

کد خبر: 64700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =