ارائه بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی و سلامت شغلی به کارگران کرمانشاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش ایمنی و سلامت شغلی در محیط کار به کارگران استان کرمانشاه در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مختار احمدی با بیان اینکه در ۶ ماه اول امسال ۱۱۷ مورد حادثه ناشی از کار توسط بازرسان کار در استان بررسی شده است، گفت : ۷۰ درصد حوادث ناشی از کار در استان کرمانشاه مربوط به حوزه ساختمانی است.

وی افزود: کارگران استان کرمانشاه در نیمه اول امسال با هم‌افزایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بیش از ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش ایمنی و سلامت شغلی در محیط کار فرا گرفتند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: تلاش کردیم با نظارت و آموزش ایمنی در واحدهای کاری از وقوع حوادث کارگاهی پیشگیری و اقدامات مؤثری در راستای صیانت از نیروی کار صورت گیرد.

احمدی در این راستا گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی را از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم عنوان کرد که با جدیت در استان کرمانشاه پیگیری می شود.

۱۳۰۰ مورد بازرسی از کارگاه های پرخطر استان کرمانشاه انجام شد

وی همچنین از هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت، معدن و صنعت ساختمان در استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به ۲۳۸ مورد نظارت کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در نیمه اول سال اشاره کرد و گفت: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارتخانه است که در این‌باره کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی فعال است.

کد خبر: 64735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =