بازدهی دو برابری نماد «شستا» نسبت به شاخص کل بورس

 بازار سهام در هفته‌ گذشته روند نزولی را سپری کرد، به طوریکه شاخص کل بورس هفته گذشته در مجموع با بیش از  ۰.۱۸ درصد رشد نسبت به هفته پیشین مواجه شد و از سطح دو میلیون و ۱۹ هزارو ۹۵۷ واحدی در ابتدای هفته به سطح دو میلیون و ۲۳ هزارو ۵۴۷ واحدی در انتهای هفته گذشته کاهش یافت.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در هفته گذشته شاهد روند حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سهام نسبت به هفته پیشین تغییر چندانی نداشت، بر این اساس مجموع ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم بالغ بر ۲۴.۵۵۶ میلیارد تومان در پایان هفته گذشته شد. این درحالیست که در مجموع ۵ روز معاملاتی هفته گذشته ۱.۹۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بورس خارج شد.

بازدهی شستا و هلدینگ‌های زیر مجموعه‌اش در هفته گذشته

نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با نماد «شستا» در بورس تهران شناخته می‌شود، در هفته گذشته عملکرد صعودی داشت و افزایش ۲.۱۷ درصدی را به ثبت رساند. از سویی با توجه به رشد جزیی شاخص کل بورس، می توان گفت، رشد قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در هفته گذشته حدود دو برابر شاخص کل بورس بوده است.

به غیر از خود نماد شستا، از ۹ هلدینگ این شرکت سرمایه‌گذاری، ۵ هلدینگ در بازار سرمایه حضور دارند که شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا)، سرمایه‌گذاری صدرتامین (تاصیکو) و سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) می‌شوند. در جدول زیر بازدهی آن‌ها در بازار سهام طی هفته‌ای که گذشت را مشاهده می‌کنید.

نام نماد بازدهی
شستا ۲.۱۷ درصد
تاصیکو ۱.۱۴- درصد
تیپیکو ۱.۱۷ - درصد
تاپیکو ۰.۲۳- درصد
صبا ۰.۲۳- درصد
سیتا ۰.۶۲- درصد

بهترین عملکرد شرکت‌های بورسی شستا متعلق به کدام نمادها است؟

باتوجه به گستردگی فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در اقتصاد کشور، بنگاه‌های زیادی در زمینه‌های ختلف زیر مجموعه شستا هستند و بسیاری از آن‌ها نیز در بازار سرمایه حضور دارند. حال در هفته‌ای که گذشت ۱۰ نماد برتری که بیشترین بازدهی را در بین نمادهای زیر مجموعه شستا داشتند، عبارت‌اند از: کشتیرانی دریای خزر (حخزر)، تولیدمواداولیه‌داروپخش‌ (دتماد)، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (ز گلدشت)، گازلوله‌ (پلوله)، کشت و دامداری فکا (زفکا)، پتروشیمی فارابی(شفارا)، سیمان فارس خو خوزستان(سفارس)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی‌ املاح‌ ایران‌ (شاملا) و سیمان فارس(سفار). همچنین در جدول زیر میزان بازدهی این نمادها را در هفته‌ای که گذشت مشاهده می‌کنید.

نام نماد بازدهی
حخزر ۸ درصد
دتماد ۶ درصد
زگلدشت ۵ درصد
پلوله ۵ درصد
زفکا ۳ درصد
شفارا ۳ درصد
سفارس ۳ درصد
شستا ۲ درصد
شاملا ۲ درصد
سفار ۱ درصد

کد خبر: 64779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =