انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی

به منظور توسعه و ترویج مد و لباس ایرانی اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منعقد شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان در حوزه مشاغل خانگی خواستار تعامل و هم‌افزایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد و تعاون کار و رفاه اجتماعی درحمایت از لباس ایرانی اسلامی از طریق تشکیل تعاونی، صدور مجوزهای مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات و طرح‌های واحد الشرایط شدند.

در ادامه علی فرخنده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اشرفی، گفت: یکی از محورهای اساسی در سند تحول فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر است که باید با حمایت از طراحان و تولیدکنندگان لباس ایرانی اسلامی، آن را به نتایج مثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در حوزه مد و لباس دارای جامعه هدف گسترده‌ای است، افزود: با حمایت مالی به صورت وام قرض‌الحسنه از صاحبان مشاغل خانگی، می‌توان به این مهم رونق بخشید چراکه از جمله تاثیرگذارترین حوزه ها در فرهنگ مردم است.

فرخنده با تأکید بر لزوم مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن در زمینه مد و لباس، بیان کرد: باید با خلاقیت و نوآوری در طراحی لباس‌های مناسب با شأن ملی و دینی، کالای متناسب با هویت اصیل مردم را در اختیار جامعه قرار بدهیم.

وی همچنین درباره برگزاری رویداد اصیلا در سال جاری، گفت: سه محور عمده در این جشنواره شامل ایده پردازی و خلاقیت، پژوهش در حوزه مد و لباس، رویداد تبیینی، تبلیغی و نهایتاً توانمندسازی طراحان و تولیدکنندگان از طریق برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب است.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین دو سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در حوزه مد و لباس منعقد شد که موجب ساماندهی و همیاری کسب و کارهای خانگی در این زمینه خواهد شد.

کد خبر: 64820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =