نگهداری بیش از ۳۵۰ کودک در مراکز شبه‌خانواده بهزیستی آذربایجان‌غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۸۶ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبه خانواده استان نگهداری می شوند که از این تعداد ۳۴۰ کودک سالم و ۴۶ کودک معلول و بیمار هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، پروین محمدپوری در آیین تجلیل از خانواده‌های فرزندپذیر دارای فرزند با شرایط خاص در بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: به طور معمول، هنگام فرزندپذیری در مراکز بهزیستی، خانواده‌ها به دنبال کودکان زیر ۲ سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند اما امروز دنبال این هستیم تا فضاسازی ایجاد کنیم و نوع نگاه داوطلبان به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی را تغییر دهیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند، افزود: هرقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپرست فراهم باشد، جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد؛ در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می‌گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جلسه نیز فرهنگ‌سازی و تبیین فرزندخواندگی است تا خانواده‌هایی که شرایط لازم برای چنین موضوعی را دارند، بیشتر به این مهم تمایل پیدا کنند و کودکان دارای شرایط خاص در مراکز بهزیستی نمانند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

محمدپوری در مورد طولانی شدن روند واگذاری این کودکان به خانواده‌ها و سخت گیری‌های سازمان بهزیستی در این زمینه گفت: این بچه ها به دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن واگذار شوند.

کد خبر: 64859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =