تحقق ۷۸ درصدی تعهد اشتغال در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعهد اشتغال امسال این استان، ۱۰ هزار و ۹۹۶ نفر است که پیشرفت آن تاکنون با ثبت 8 هزار و ۴۹۱ مورد به ۷۸ درصد رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی در ششمین نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی بیان کرد: پیشرفت ایجاد اشتغال بسیج سازندگی استان مرکزی با تعهد ۲۵۰ مورد و ثبت ۹۱۲ مورد به ۳۶۵ درصد، بنیاد علوی با ۳۵۰ تعهد و ثبت ۷۲۰ شغل به ۲۰۶ درصد پیشرفت، اتاق اصناف با ۸۰۰ تعهد و ثبت ۹۱۰ اشتغال به ۱۱۴ درصد پیشرفت، منابع طبیعی و آبخیزداری با ۲۷ تعهد و ثبت ۲۷ مورد به ۱۰۰ درصد پیشرفت و راهداری استان با ۱۱۰ تعهد و ثبت ۹۹ مورد به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی افزود: تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در سال جاری یک‌هزار و ۴۵۸ نفر است که تاکنون یک‌هزار و ۱۹۲ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده و معادل پیشرفت آن ۸۲ درصد است، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعهد ۲۸۳ نفر و ثبت ۲۱۷ مورد، ۷۷ درصد پیشرفت دارد و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان با تعهد سه‌هزار و ۷۰۰ مورد و ثبت ۲ هزار و ۵۰۷ نفر، ۶۸ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تعهد اشتغال صندوق کارآفرینی امید این استان در سال جاری ۱۷۰ مورد است که تاکنون ۱۱۵ مورد به ثبت رسیده و ۶۸ درصد پیشرفت دارد، بنیاد برکت استان مرکزی با تعهد ۶۰۰ مورد و ثبت ۴۰۰ مورد، ۶۷ درصد پیشرفت، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۲۷۰ مورد تعهد و ثبت ۱۵۸ مورد، ۵۹ درصد پیشرفت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۵۰ مورد تعهد و ۲۸ مورد ثبت اشتغال، ۵۶ درصد پیشرفت و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با ۱۸۰ مورد تعهد و ثبت ۹۹ مورد، ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

امیدی گفت: بهزیستی استان مرکزی با ۵۳۰ تعهد اشتغال در سال ۱۴۰۲ و ثبت ۲۹۱ مورد، ۵۵ درصد پیشرفت در این بخش دارد، پارک علم و فناوری با ۱۰۳ مورد تعهد و ۵۵ مورد ثبت در سامانه رصد، ۵۳ درصد پیشرفت دارد، آموزش فنی و حرفه‌ای با ۱۰۰ تعهد، ۵۳ مورد ثبت اشتغال، ۵۳ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی با ۶۰ تعهد اشتغال و ثبت ۲۷ مورد، ۴۵ درصد پیشرفت دارد، جهاد کشاورزی با یک‌هزار و ۳۸۰ تعهد و ۵۶۰ مورد ثبت به ۴۱ درصد پیشرفت رسیده، شهرداری اراک با ۲۰۰ تعهد و ثبت ۷۶ مورد به ۳۸ درصد پیشرفت، دانشگاه علوم پزشکی اراک با تعهد ۷۵ مورد و ثبت ۱۹ مورد به ۲۵ درصد پیشرفت و شرکت گاز استان با ۱۶ تعهد و چهار مورد ثبت اشتغال به ۲۵ درصد پیشرفت رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: ایجاد اشتغال در سازمان صنایع کوچک این استان در سال جاری نیز ۱۰۰ نفر هدفگذاری شده که تاکنون تنها ۱۸ مورد به ثبت رسیده و بیانگر پیشرفت ۱۸ درصدی است و اداره‌کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز با تعهد ۳۴ مورد و ثبت چهار مورد به پیشرفت ۱۲ درصدی رسیده است.

امیدی گفت: تعهد اشتغال اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در سال جاری ایجاد ۵۰ شغل است که تاکنون موردی را در سامانه رصد به ثبت نرسانده و پیشرفتی به همراه نداشته است و اداره‌کل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با تعهد ۱۰۰ نفر اشتغال، ثبت و پیشرفتی ندارد.

وی بیان کرد: پیشرفت ایجاد اشتغال شهرستان‌های استان مرکزی در این مدت در کمیجان به ۱۳۰ درصد، محلات ۱۰۶ درصد، شازند ۱۰۰ درصد، خمین ۹۲ درصد، آشتیان ۸۹ درصد، ساوه ۷۴ درصد، اراک ۷۲ درصد، زرندیه ۷۲ درصد، دلیجان ۶۰ درصد، فراهان ۴۸ درصد، خنداب ۴۸ درصد و تفرش ۴۰ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷۲ طرح اشتغال دستگاه‌های مختلف این استان برگشت داده شده که از این تعداد ۱۹۶ مورد در اراک، ۵۵ مورد در خمین، ۷۴ مورد در ساوه، ۴۴ مورد در محلات، ۴۰ مورد در شازند، ۳۱ مورد در دلیجان، ۶۵ مورد در زرندیه، ۵۸ مورد در کمیجان، ۱۷ مورد در آشتیان، ۲۵ مورد در تفرش، ۵۳ مورد در خنداب و ۱۴ مورد در فراهان است.

کد خبر: 64877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =