راه‌اندازی تعاونی مرزنشینان در ۱۰ شهرستان استان بوشهر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، گفت: با تصویب طرح افزایش عمق وسعت در بهره‌مندی از مزایای تعاونی مرزنشینان، در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر این تعاونی‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، مصدق کشاورزی با بیان اینکه مراکز شهرستان‌های استان بوشهر بیش از ۱۶ سال از شرکت‌های تعاونی مرزی محروم است گفت: بیشترین عضویت تعاونی‌های مرزنشینان مربوط به شهرهای استان است که برای بهره‌مندی مردم ساکن در مرکز شهرستان‌های استان بوشهر، طرحی تدوین و به هیات دولت ارائه شده است.

وی با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری فعالیت تعاونی مرزنشینان در استان بیان کرد: سهمیه ارزی تعاونی مرزنشینان استان بوشهر از سال گذشته وارد مدار فعالیت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه سهمیه ارزی تعاونی مرزی به منزله پرداخت ارز به این تعاونی‌ها نیست افزود: تخصیص سهمیه ارزی شرکت تعاونی مرزنشینان به این معنی است که در برابر صادرات، کالاها و اجناس معیشتی و اساسی مردم وارد می‌شود و از معافیت ۱۰۰ درصدی تعرفه کالاهای مصرفی برخوردار هستند.

کشاورزی از تشکیل کمیته‌های تخصصی در مرکز کشور برای بهره‌مندی همه مردم استان بوشهر از مزایای تعاونی مرزی خبر داد و گفت: با تصویب طرح افزایش عمق وسعت در بهره‌مندی از مزایای تعاونی مرزنشینان، در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر این تعاونی‌ها راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: قبلاً حریم ۳۰ کیلومتری مرز برای استفاده از تعاونی مرزنشینان تعیین شده بود که با تصویب طرح جدید این حریم به ۷۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و زمینه استفاده همه شهرستان‌های استان بوشهر از تعاونی مرزنشینان فراهم می‌شود.

کد خبر: 64914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =