پذیرش بیش از ۵۰ کودک خیابانی در مراکز شبانه روزی بهزیستی قزوین

مدیرکل بهزیستی قزوین از پذیرش ۵۴ کودک خیابانی و کار در سال جاری خبر داد و گفت : بیش از ۶۰ درصد کودکان کار در استان اتباع هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی دهباشی پور با اشاره به شناسایی و جذب کودکان کار و خیابان توسط مراکز غیردولتی و اورژانس اجتماعی بهزیستی، بیان کرد: این کودکان پس از شناسایی با توجه به نیازهای دارای اولویت، به مراکز خدماتی بهزیستی تحت پوشش معرفی می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان متولی ساماندهی امور کودکان کار و توانمندسازی آنها در طول سال اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد تا بتواند از آسیب‌های اجتماعی حضور کودکان کار در خیابان‌ها بکاهد.

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: همچنین از ابتدای امسال و به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار کودکان در خیابان‌ها و همچنین توانمندسازی و ارتقا کیفیت زندگی این کودکان هفت هزار و ۴۳۴ مورد خدمات تخصصی به کودکان پذیرش شده در مراکز دولتی شبانه‌روزی (نگهداری) و مرکز روزانه ارائه شده است.

دهباشی پور با اشاره به خدمات تخصصی ارائه شده به این کودکان بیان کرد: خدمات تخصصی شامل حضور تیم‌های تخصصی مددکار مرکز روزانه و تیم اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در پاتوق های حضور کودکان (به صورت مستمر) به منظور شناسایی کودکان کار و خیابان و برقراری ارتباط و جلب اعتماد و پذیرش ارتباط از سوی کودک با هدف آگاه‌سازی وی از منابع و خدمات به منظور جذب آنان است.

وی تاکید کرد: همچنین شناسایی کودکان ایرانی و اتباع مجاز و غیرمجاز و ارجاع به مراجع ذیربط و در ادامه، کودکان شناسایی شده توسط مددکار و روانشناس ضمن مراجعه به مرکز به اتفاق خانواده و انجام مصاحبه‌های اولیه مورد پذیرش قرار گرفته و فرم پذیرش برای آنها تکمیل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: هم اکنون بهزیستی استان قزوین، کودکان کار و خیابان را در یک مرکز دولتی و ۲ مرکز غیردولتی تحت نظارت سازمان با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان مورد پذیرش و حمایت قرار می‌دهد.این کودکان با توجه به فقر اقتصادی و کمبود درآمدهای لازم، معمولا در مناطق کمتر برخوردار و فقیر نشین ساکن هستند و بسیاری از آنها مشکلات زیادی برای یک زندگی معمولی دارند.

کد خبر: 64943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =