آغاز مسابقات ملی مهارت در زنجان

مسابقات ملی مهارت در چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی روز شنبه به میزبانی زنجان آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت، گفت: مسابقات طراحی مد و لباس به میزبانی شرکت بخش خصوصی برگزار می‌شود. این اقدام به منظور استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان صورت گرفت.

محمدرضا انصاری افزود: ۲۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور برای حضور در مسابقات ملی مهارت در چهار رشته حضور دارند.

وی با بیان اینکه تیم‌های منتخب این مسابقات به مرحله جهانی معرفی خواهند شد، ادامه داد: طبق قوانین مسابقات، برخورداری از تسهیلات بانکی، استفاده از نخبگان مهارتی در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی به عنوان نخبه مهارتی در کشور از مزایای آزمون‌های ملی مهارت است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان کرد: در زمینه اجرای این رویداد ملی از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی و خیرین حوزه مهارت به عنوان مشارکت‌کنندگان اجتماعی استفاده خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه رقابت‌های مهارت اصول و قواعد خاص خود را دارد که یکی از مهمترین آنها رعایت اخلاق حرفه‌ای است، افزود: امیدواریم با برگزاری این مسابقات بتوانیم ظرفیت‌های برتر را در رشته‌های مختلف شناسایی کنیم.

وی برگزاری مسابقات مهارت با ایجاد شور و نشاط و تحریک اشتیاق جوانان را الهام‌بخش مهارت‌آموزی و زمینه‌ساز تربیت انسان‌های توانمند و توسعه نگر عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت در کشور ما سابقه تاریخی ۴۵ ساله دارد و برگزاری مستمر آن در کشور منجر به کاهش سطح اختلاف مسابقات ملی با مسابقات جهانی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان هم در این مراسم با تأکید بر افزایش و توسعه مهارت‌های فردی، گفت: این امر در بحث توانمندسازی افراد و افزایش بهره‌وری اهمیت زیادی دارد و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

طیب جعفری گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی از علم، فن و هنر است و نقش بسیار مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد ایفا می‌کند.

مسابقات ملی مهارت، رویدادی رقابتی و پروژه محور است که سالانه در سه‌ مرحله‌ شهرستانی، استانی و کشوری برای گروه هدف جوانان زیر ۲۱ سال و کمتر از ۲۴ سال در رشته‌های تیمی حداکثر در ۵۶ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار می شود.

نفرات منتخب این مسابقات به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

کد خبر: 64944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =