بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز وام ضروری را دریافت می‌کنند

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی به گفته محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز شنبه ششم آبان ماه وام ۲۰ میلیون تومانی خود را دریافت می‌کنند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده تسهیلات قرض‌الحسنه به حساب ۴۰ هزار نفر از این جامعه هدف واریز می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، اسدی همچنین گفت: در مرحله چهارم پرداخت وام ضروری بازنشستگان نیازی به مراجعه حضوری این گروه از جامعه هدف نبوده و گروه افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر این تسهیلات را پس از انجام قرعه‌کشی از سوی کانون‌های بازنشستگان دریافت می‌کنند، همانگونه که تاکنون ۱۶۰ هزار نفر وام ۲۰ میلیون تومانی به آنان پرداخت شده است.

براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی ماهانه ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری از سوی کانون‌های بازنشستگی و وبسایت سازمان تأمین اجتماعی برای بهره‌مندی گروه بازنشستگان از این وام انجام می‌شود.

هدف‌گذاری پرداخت ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان

علی‌اصغر بیات، عضو هیأت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی نیز پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفت: برای پرداخت وام به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در راستای اعطای تسهیلات به این جامعه هدف تخصیص داده شده تا این افراد بتوانند پس از ثبت‌نام تسهیلات موردنیاز خود را دریافت کنند.

بیات افزود: درباره وام بازنشستگان نیز اقدامات خوبی برای پرداخت این تسهیلات به بازنشستگان از طریق حضوری و ثبت‌نام افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر در سامانه در حال انجام بوده و این وام‌ها مرحله به مرحله در حال پرداخت است. این افراد به صورت غیرحضوری تسهیلات خود را دریافت می‌کنند و تنها با مراجعه به کانون‌های عالی بازنشستگان و ثبت‌نام جهت این وام، بدون حضور در بانک تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

بیات هدفگذاری سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران را ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات عنوان کرد و گفت: برنامه ما این است که با پرداخت ماهانه این تسهیلات به این گروه از جامعه هدف، هر ماه این وام از طریق بانک به حساب ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش واریز شود.

پرداخت ۲۱۳ هزار وام به بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

داده‌های آماری کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که سال گذشته ۲۱۳ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی را دریافت کردند.

وام ضروری بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم در سه مرحله روند افزایشی داشته به گونه‌ای که از پنج به هفت میلیون تومان و سپس در مرحله دوم به ۱۲ و پس از آن به ۲۰ میلیون تومان برای بهره‌مندی بیشتر این گروه از هدف افزایش یافت تا گامی در راستای بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان برداشته شود.

این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه در اختیار بازنشستگان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد و هر ماه امکان ثبت‌نام این وام‌های ضروری قرض‌الحسنه امکانپذیر است.

چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش تأمین اجتماعی

سازمان تأمین اجتماعی اکنون به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش شامل بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان تعهدات برنامه‌ریزی شده خود را ارائه می‌دهد که براساس جدیدترین آمارها، سال گذشته ۴۶۰ هزار میلیارد تومان در راستای ایفای تعهدات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران این نهاد بیمه‌گر پرداخت شد.

سازمان تأمین اجتماعی با پوشش ۴۷ میلیون نفری گروه‌های مختلف جامعه نظیر بیمه‌شدگان شاغل کار و تولید، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، ازکارافتادگان و افراد تبعی آنان، خدمات گسترده بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی کوتاه و بلندمدت به این جمعیت ارائه می‌کند.

یکی از رویکردها و برنامه‌های راهبردی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه بازنشستگان در راستای ارتقای وضعیت معیشتی و توجه داشتن به این گروه از افراد تحت پوشش است تا از این طریق افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر ازاین وام‌ها برخوردار شوند.

براساس آخرین داده‌های آماری تأمین اجتماعی، جمعیت بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان با احتساب افراد تحت تکفل حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

کد خبر: 64945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =