بیش از ۱۴۰۰ کودک در خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر یک هزار و ۴۳۳ کودک در ۶۹۲ خانواده‌ دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح اله خدابنده‌لو با بیان اینکه خدمات حمایتی، روانشناختی، مشاوره‌ای و مددکاری از مهمترین خدمات و حمایت‌های بهزیستی برای خانواده‌های تحت پوشش دارای فرزند چند قلو است گفت: پرداخت کمک هزینه معیشت آنها براساس بعد خانوار نیز به صورت ماهانه تا پایان ۶ سالگی انجام می‌شود. همچنین کمک‌های موردی به این خانوارها حسب تامین اعتبار و نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی انجام می‌گیرد.

وی افزود: این خدمات با هدف کاهش بحران‌های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و نیز تسهیل در روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو انجام می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان بیان کرد: سازمان بهزیستی با ۴۳ سال سابقه فعالیت در زمینه افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تلاش کرده است تا با همراهی و همکاری سایر بخش‌ها و هم راستا با نظام آماری کشور و در قالب توسعه و مدرن‌سازی نظام جامع آماری، برنامه‌های آماری سازمان را دنبال کند.

کد خبر: 64987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =