اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان برای حمایت از تعاونی‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اختصاص ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار به این استان در راستای حمایت از تعاونی‌ها و کمک به تقویت اشتغال پایدار مردم‌محور خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، خلیل‌احمد سلامی در جلسه کمیته رفع موانع کسب و کار و مشکلات تعاونی‌ها بیان کرد: در چهارچوب تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون، برای سال ۱۴۰۲ خط اعتباری سه هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بخش تعاون کشور در نظر گرفته شد.

وی افزود: سهم سیستان و بلوچستان از این خط اعتباری، ۱۳۵ میلیارد تومان است که ۹۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن بصورت سرمایه ثابت و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بصورت سرمایه در گردش به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۲ شرکت تعاونی از این محل درخواست دریافت تسهیلات را ارائه کردند که تصمیم‌گیری برای ۶ درخواست در صلاحیت و اختیار کمیته استانی بود و ۶ درخواست دیگر نیز به کمیته کشوری برای تصمیم گیری ارجاع شد.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته و قول مساعد وزارت متبوع، در صورتی که استانی بطور کامل نتواند سهم خود را از این خط اعتباری جذب کند، بر اساس طرح‌های مازاد معرفی شده سیستان و بلوچستان، به اعتبار این استان افزوده می‌شود.

سلامی افزود: با همکاری صندوق ضمانت بخش تعاون، تلاش شده است موضوع تضامین این تسهیلات برای تعاونی ها تسهیل شود.

وی از تعاونی‌های سیستان و بلوچستان خواست تا برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای گسترش چتر حمایتی از فعالان بخش تعاون، حساب‌های بانکی و مراودات تجاری خود را به بانک توسعه‌ تعاون به‌عنوان بانک تخصصی حوزه تعاون انتقال دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت سیزدهم با تسهیل‌گری و رصد وضعیت تعاونی‌ها به دنبال رفع موانع و حل مشکلات تعاونگران است، زیرا فعالیت‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها نه‌تنها منجر به ارتقای تولیدات و خدمات در عرصه‌های مختلف می‌شود، بلکه به اشتغال‌زایی در سطح بالا کمک می‌کند.

وی گفت: بخش تعاون یکی از سه بخش دولتی و خصوصی کشورمان طبق قانون است که منجر به توسعه اقتصادی می‌شود، ضمن اینکه در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به موضوع تعاون تاکید ویژه‌ای شده است.

کد خبر: 64994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =