تحقق ۸۰ درصدی تعهد ایجاد اشتغال خانگی در شهرستان کرخه

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرخه از تحقق ۸۰ درصدی تعهد شهرستان کرخه در ایجاد اشتغال خانگی خبر داد و گفت: بر این اساس زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فراهم شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا قاسمپور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌ها پرداخت شده است گفت: سهم تسهیلات مشاغل خانگی خوزستان در سال جاری به ۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که سهم شهرستان کرخه از این تسهیلات رقمی بیش از ۳۴ میلیارد ریال است.

وی افزود: مشاغل خانگی شامل مشاغل خرد، خانگی و زنان می‌شوند و بخش زیادی از تسهیلات مشاغل خانگی تخصیص یافته به زنان پرداخت شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرخه با اشاره به مبلغ تسهیلات بیان کرد: مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی از طریق تبصره ۱۶، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و از طریق تبصره ۱۸ بیش از ۲ میلیارد ریال است.

قاسمپور با بیان اینکه بیش از ۳۴۰ مشاغل خانگی زودبازده مورد حمایت دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی قرار دارد، گفت: مشاغل مرتبط با صنایع دستی، فرش دستباف و رشته‌های مرتبط با آن، تجارت الکترونیک، فعالیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از جمله مشاغل مورد حمایت ستاد مشاغل خانگی است.

ایجاد بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی در خوزستان

میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال جاری ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط ۳۹ دستگاه است که براساس اعلام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ابتدای امسال تا اواخر مهرماه بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش میزان تعهد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بانک‌های استان بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد که با پیگیری‌های استاندار خوزستان تاکنون بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

آمار بیکاری رسمی این شهرستان براساس اعلام مرکز کاریابی نویدکار که ذیل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرخه فعالیت می‌کند، ۶۰۰ نفر است؛ با توجه به اینکه تنها یک مرکز کاریابی در این شهرستان فعال است، آمار بیکاری واقعی در کرخه بیش از آمار رسمی پیش‌بینی شده است.

شهرستان کرخه یکی از شهرستان‌های استان خوزستان و مرکز این شهرستان، شهر الوان است. این شهرستان در آذرماه ۱۳۹۹ از شهرستان شوش جدا و مستقل شد.

شهرستان کرخه دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور،۲ شهر الوان و شاوور و حدود ۱۰۰ روستا و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

کد خبر: 65007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =