۵ هزار گیلانی از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مستمری دریافت می کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان، از عضویت ۱۰۷ هزار نفر در این صندوق خبر داد و بیان کرد: از این تعداد پنج هزار نفر مستمری‌بگیر در بخش‌های فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، یزدان شعبانی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را یکی از اقدامات شاخص و برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: مزایای این صندوق در جهت معیشت و رفاه و آینده قشر شریف و مولد کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان گیلان را ۴۰۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این افراد با عضویت می‌توانند در آینده از خدمات و تعهدات بلندمدت صندوق نظیر حقوق بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار و خدماتی مانند نقل و انتقال سابقه بیمه و هزینه‌های کفن و دفن و...بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان، از عضویت ۱۰۷ هزار نفر در این صندوق خبر داد و بیان کرد: از این تعداد، پنج هزار نفر مستمری‌بگیر در بخش‌های فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی هستند.

شعبانی از همه ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کشاورزان غیر ساکن در روستا خواست در صورت عدم عضویت در سایر بیمه‌های دولتی، به دفاتر کارگزاری صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح استان مراجعه کنند و در این رابطه افزود: افراد در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند عضو این صندوق شوند تا در آینده از تعهدات بلندمدت آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه سالانه بوده و امکان تقسیط تا چهار مرحله وجود دارد، اضافه کرد: دولت ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و افراد تا سن ۶۵ سال و حداقل ۱۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند مستمری دریافت کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان از فعالیت ۷۰ دفتر کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان خبر داد و گفت: سهمیه تکلیفی استان تا پایان سال جاری ۱۴ هزار و ۵۷۱ عضو است که تاکنون چهار هزار نفر آن محقق شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت فرمانداران و بخشداران و دهیاران نسبت به تحقق تکلیف اقدام شود.

کد خبر: 65024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =