پذیرش ۵۰ کودک نیازمند درمان به فرزندخواندگی در خراسان رضوی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریورماه ۵۰ فرزند نیازمند درمان در استان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمیده محدث درباره آمار فرزندخواندگی در استان بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲۳۲ فرزند به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که فرزندخواندگی آن‌ها قطعی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۳ مورد بالای ۴ سال بودند یعنی فرزندان ۱۰ و ۱۱ ساله هم داشته‌ایم، مابقی زیر ۴ سال هستند. همچنین از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریورماه ۵۰ فرزند نیازمند درمان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

محدث با بیان اینکه از سال ۹۹ همه درخواست‌ها و فرایند فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت و رصد می‌شود گفت: در حال حاضر ۱۲۰ خانواده پشت نوبت دختر شیرخوار و ۴۸ خانواده پشت نوبت پسر شیرخوار داریم، ۱۱۰ خانواده نیز پشت نوبت بچه بزرگسال هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: درباره کودکان نیازمند درمان نیز به دلیل اینکه اگر هر خانواده‌ای متقاضی فرزند نیازمند درمان باشد به سرعت اقدام می‌کنیم، در حال حاضر خانواده‌ای پشت نوبت نیست و شیرخوارگاه ما نیز به طور کل یک کودک نیازمند درمان واجد شرایط داریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم فرایند فرزندخواندگی را تسهیل کنیم، بیان کرد: به طور مثال پزشکی قانونی زمان‌بر و پر هزینه بود و در گذشته زوجین حتما باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند اما اکنون به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند. فرایند به گونه‌ای است که زمان را کوتاه می‌کند تا خانواده‌ها اذیت نشوند.

محدث اضافه کرد: این فرایند نیست که موجب می‌شود خانواده‌ها پشت نوبت باشند، بلکه شرابط بچه‌ها است. تا زمانی که بچه‌ها سلب حضانت نشوند نمی‌توانند به فرزندخواندگی پذیرفته شوند، بنابراین طولانی شدن زمان فرزندخواندگی بیشتر به دلیل وضعیت خود فرزندان است که عدم سلب حضانت اتفاق نمی‌افتد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: اگر فرزند برای پذیرفته شدن باشد، تلاش می‌کنیم فرایند فرزندخواندگی زیر یک سال انجام شود اما گاهی فرزند مناسب است اما خانواده نمی‌تواند ارتباط بگیرد و خودش تقاضا می‌کند که فرزند دیگری معرفی شود.

کد خبر: 65044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =