برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی با موضوع سلامت روان در فولاد سامان

در راستای صیانت از نیروی کار، کارگاه آموزشی آسیب‌های اجتماعی با موضوع سلامت روان در فولاد سامان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مهریز، این دوره به میزبانی شرکت فولاد سامان برگزار شد و دهقان دهنوی، کارشناس اداره بهزیستی به‌عنوان مدرس گفت: سلامت روان یکی از متغیرهای مهم موثر بر نحوه عملکرد شغلی کارکنان شرکت است. سلامتی یک حالت رفاه جسمی، روانی و اجتماعی است نه فقط نبود بیماری و یا ناتوانی، بنابراین بهداشت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی‌هایش را باز می‌شناسد و قادر است با استرس‌های عادی و معمول زندگی، سازگاری داشته و از نظر شغلی مفید و سازنده باشد.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده تعداد کمی از کارگران شرکت‌ها از اهمیت حفظ سلامت جسمانی خود آگاهند و برای کسب اطمینان از سلامتی خود، از روش‌هایی همچون ورزش منظم، تغذیه مناسب و آزمایش‌های پزشکی استفاده می‌کنند اما بیشتر کارگران به اهمیت حفظ سلامت روانی خود واقف نیستند.

دهقان در پایان گفت: فشار روانی بر روی افراد به ویژه شاغلان شرکت‌ها می‌تواند مشکلات جسمانی از قبیل فشار خون بالا، سردرد، گردن درد، خستگی تولید کند و ممکن است سرآغازی برای ناتوانی روانی در بعضی از کارگران باشد.

کد خبر: 65062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =