غربالگری شنوایی بیش از ۱۲ هزار کودک همدانی

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان از غربالگری شنوایی ۱۲ هزار و ۶۵۹ کودک سه تا ۶ ساله در همدان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امیر کوکائیان در این باره گفت: غربالگری شنوایی برای ۶ هزار و ۴۹ دختر و ۶ هزار و ۶۱۰ پسر سه تا ۶ ساله همدانی در سال‌جاری انجام شد تا مشکلات شنوایی اکتسابی که بر اثر بیماری‌ها رخ می دهد، بهنگام تشخیص داده شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۲ کودک برای دریافت به مداخلات تخصصی ارجاع داده شدند افزود: بیشترین شیوع احتمالی افت شنوایی انتقالی ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و به دنبال آن عفونت گوش میانی در سن سه تا پنج سالگی رخ می‌دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۸۵ کودک سه تا ۶ ساله در برنامه غربالگری شنوایی پیش مدرسه غربالگری شدند که ۱۲ هزار و ۴۴۴ دختر و ۱۴ هزار و ۴۴۱ پسر بودند.

کوکائیان گفت: غربالگری شنوایی توسط متخصصان همراه با چهار دستگاه پیشرفته در استان به صورت ثابت و سیار انجام می شود و در شهرستان‌هایی که دستگاه وجود ندارد با اعزام غربالگر در بازه‌های زمانی برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد.

وی افزود: در غربالگری پیش مدرسه خدمات با تعرفه بهزیستی انجام و برای پوشش سیاری نیز مبلغ دریافتی طبق تعرفه بهزیستی محاسبه می‌شود و در صورت ارجاع برای مداخلات تخصصی از محل اعتبارات برای ارائه خدمات به آنها کمک می‌شود.

کد خبر: 65064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =