جذب ۹۰ درصدی مهارت‌آموزان بیکار گلستانی به بازار کار

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از جذب ۹۰ درصدی مهارت‌آموزان بیکار به بازار کار با مدرک مرتبط در استان گلستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌حسین شهریور با بیان اینکه در کنار مهارت‌آموزان بیکار، مهارت‌آموزان شاغل هم داریم گفت: این دسته از مهارت‌آموزان با حضور در دوره‌های تخصصی علم، دانش و مهارت خود را بروز می‌کنند.

وی افزود: اگرچه براساس نتیجه راستی‌آزمایی‌های انجام شده از افراد بیکاری که دوره‌های مهارت‌آموزی‌های رشته‌های مختلف این سازمان را با موفقیت سپری کرده‌اند ۵۷ درصد به بازار کار جذب شده‌اند اما این آمار در برخی استان‌ها همچون گلستان بیش از ۹۰ درصد است و از ۴۰۰ مهارت‌آموز بیکار در استان گلستان بیش از ۳۸۰ نفر جذب بازار کار شدند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همچنین یادآور شد: بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۳۷ رشته با حضور ۵۹۰ شرکت‌کننده در ۹ استان آغاز شده که میزبانی برخی استان‌ها مانند گلستان به پایان رسیده و برخی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نفرات برتر مسابقات ملی مهارت در رشته‌های مختلف از امتیازاتی همچون مربی مدعو و آزمون‌گر در استان‌های خود بهره خواهند برد افزود: از این افراد در زمینه بازنگری استانداردهای آموزشی و تدوین استانداردهای جدید می‌توان استفاده کرد.

شهریور ادامه داد: از آنجایی که مسابقات ملی مهارت به نوعی در سطح نخبگان برگزار می‌شود، براساس توافق‌نامه امضا شده با بنیاد نخبگان، برترین‌های این رقابت‌ها می‌توانند از مزایا، امکانات، تجهیزات و تسهیلات این بنیاد استفاده کنند. از سوی دیگر براساس مصوبه شورای آموزش کشور، برترین‌های رقابت‌های ملی مهارت، می‌توانند بدون کنکور در همان رشته تحصیلی خود تا یک مقطع تحصیلی بالاتر در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند.

وی گفت: همچنین پسرانی که در مسابقات ملی مهارت عناوین برتر را کسب می‌کنند، می‌توانند از اجرای طرح سرباز امریه در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ادارات تابعه استان‌ها استفاده کنند.

شهریور با اشاره به کمبود مربی در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات و زیرشاخه‌های مرتبط در کشور بیان کرد: برترین‌های مسابقات ملی مهارت در این بخش‌ها می‌توانند درخواست تاسیس آموزشگاه و تدریس کنند که مجوزهای مربوطه در مدت سه روز صادر خواهد شد.

وی افزود: به این افراد در صورت داشتن طرح و ایده نو، تسهیلات مورد نیاز با کمترین کارمزد از محل بند الف تبصره ۱۸ و صندوق کارآفرینی امید پرداخت خواهد شد.

کد خبر: 65075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =