تصمیم وزیر کار برای سه کارخانه در کردستان

وزیر کار در دومین روز سفر به استان کرمانشاه با حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به بررسی وضعیت برخی طرح‌های صنعتی در این استان پرداخت و درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از شستا، جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمانشاه با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و مدیران استانی برگزار شد.

بررسی مشکلات کارخانه نیمه‌کاره بیستون تامین

اولین دستور کار جلسه بررسی مشکلات کارخانه نیمه‌کاره بیستون تامین که کار احداث آن از سال ۱۳۸۸ شروع شده، بود.

تأمین نقدینگی(نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تا بهمن‌ماه ۱۴۰۳) و وجود معارض در اجرای خط انتقال ۶۳ کیلوولت برق از مهمترین مشکلات این کارخانه برای فعال‌سازی است.

بانک رفاه قرار است، ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار پروژه قرار دهد.

وزیر تعاون در این جلسه مقرر کرد: بانک رفاه تا یک هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد قرار دهد.

مشکلات تأمین برق هم بیان و تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بهره‌برداری رساندن و احداث کارخانه تولید کاغذ به ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی شامل تست لاینر، وایت تاپ، کرافت لاینر و فلوتینگ می‌تواند سهم مهمی در تامین مواد اولیه شرکت‌های کارتن‌سازی کشور و نیز اشتغال مستقیم برای ۲۱۴ نفر و غیر مستقیم برای حدود هزار نفر در منطقه کم برخوردار هرسین در شرق استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

شرکت صنایع کاغذ بسته بندی بیستون تامین از شرکت‌های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است.

بررسی مشکلات شرکت کیمیاورزان مهر غرب(اسید سیتریک)

دستور کار دوم بررسی مشکلات شرکت کیمیاورزان مهر غرب(اسید سیتریک) با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲ هزار تن بود.

کار احداث این کارخانه از سال ۱۳۸۵ شروع و سال ۱۳۸۹ به دلایلی متوقف می‌شود، مجددا در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی آن مطرح و بالاخره در شهریورماه سال ۱۴۰۱ تعمیرات و نصب تجهیزات آغاز می‌شود.

تاکنون ۶۰ میلیارد تومان برای اورهال تجهیزات هزینه شده، واحد مذکور در حال حاضر در مرحله پیش‌راه‌اندازی است.

اما مشکلات در حال حاضر واحد اسید سیتریک، اول مربوط به نداشت پروانه بهره‌برداری برای ورود به مرحله تولید و دیگری مشکل مالیاتی و جرایم آن است.

مرتضوی در خصوص حل مشکلات واحد اسید سیتریک نیز دستور داد که سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان یک پروانه بهره‌برداری موقت یک ساله به دلیل مشکلاتی که این واحد با بانک کشاورزی دارد، فعلا صادر کند.

وزیر کار در ادامه در خصوص ۴۰ میلیارد تومان مالیات که ۱۲ میلیارد آن اصل و مابقی جریمه بود، مقرر کرد؛ در بازده زمانی مشخص و کوتاهی واحد اسید سیتریک ۱۲ میلیارد تومان مالیات اصل را پرداخت کند.

بررسی مشکلات فعالیت کارخانه کاغذ غرب

سومین موضوع مورد بررسی در این جلسه، بررسی مشکلات تغییر فعالیت کارخانه کاغذ غرب به واحد گاوداری ۳ هزار راسی بود که مشکلاتی با محیط زیست و آب منطقه‌ای داشت که این موضوعات هم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل و فصل شد.

مرتضوی در پایان جلسه، گفت: استاندار کرمانشاه ۱۰ طرح اولویت‌دار اشتغالزا استان را معرفی کنند تا برای به نتیجه رساندن آن‌ها وزارتخانه کمک‌های لازم را خواهد داشت.

وی همچنین از مجموعه استانداری خواست طرح توسعه اشتغال را انجام دهند تا در سفر دوم رئیس جمهور در اولویت برنامه‌های استان معرفی شود.

وزیر کار در پایان از بانک توسعه و تعاون هم خواست با توجه به وضعیت کرمانشاه همکاری لازم را در ارائه‌ تسهیلات به استان داشته باشد

کد خبر: 65113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =