اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در بیمارستان تامین‌اجتماعی حضرت رسول اکرم(ص) رشت

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت از اجرای روش‌های خوشایندسازی زایمان طبیعی به ویژه در مادران نخستزا و تکریم و رضایت‌مندی مادران باردار در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان گیلان، مجید طوسی با اشاره به اینکه فواید زایمان طبیعی بیشتر از زایمان سزارین است گفت: این بیمارستان قصد دارد با اجرای روش کاهش درد دارویی و بهینه‌سازی بلوک زایمان به صورت LDR (زایمان در اتاق‌های تک تخته همراه با حضور همسر در تمام مراحل زایمان) سبب خوشایندسازی زایمان برای مادران باردار شود.

وی با بیان اینکه زایمان طبیعی روندی فیزیولوژیک و طبیعی برای تولد جنین است و نیازی به مداخله پزشکی ندارد افزود: در این فرآیند پزشک و ماما به عنوان حمایتگر در موارد احتمال خطر همراه مادر هستند. از جمله فواید زایمان طبیعی برای مادر در مقایسه با سزارین می‌توان به کاهش مرگ مادر، پیشگیری از خطر عفونت بعد سزارین، پیشگیری از خونریزی، شیردهی آسان تر و زودتر، بهبود وضعیت روحی، روانی مادر و در انتها مقرون به صرفه‌بودن آن نام برد.

سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در ادامه گفت: زایمان سزارین نیز معمولا زمانی انجام می شود که عوارض ناشی از بارداری، زایمان طبیعی را سخت کرده و مادر یا کودک در معرض خطر باشند.

وی بیان کرد: در شش ماهه نخست سالجاری شمار موالید در این مرکز ۳۷۱ مورد بوده که ۳۶/۹۳ درصد آن زایمان طبیعی و ۶۳/۰۷ درصد آن سزارین بوده است .

طوسی گفت: در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر کاهش سالانه ۵ درصد از میزان سزارین، در جهت ترویج برنامه زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به انجام آن و حفظ و ارتقای سلامت و نوزاد، این بیمارستان با برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی زایمان برای مادران باردار، انجام مشاوره‌های قبل بارداری توسط کارشناس مامایی در درمانگاه، اطلاع‌رسانی درباره مامای همراه در کنار مادران باردار در طول بارداری و زایمان، آگاه‌سازی زنان درباره عوارض بی تحرکی، چاقی و تاثیر آن در روند نوع زایمان اقداماتی خوبی انجام داده است.

کد خبر: 65182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =