آغاز بازنگری در آیین‌نامه‌های صنعت بیمه

معاون توسعه بیمه مرکزی گفت: آیین‌نامه‌های صنعت بیمه با بهره‌گیری از خرد جمعی و نظرسنجی از ذینفعان بازنگری و تدوین می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، علی بنیادی نائینی درباره جزئیات اصلاح و تدوین آئین نامه‌های جدید بیمه مرکزی و نحوه قانونگذاری جدید گفت: مهمترین نظام‌های نوآوری در دنیا مبتنی بر «نظام نوآوری باز» است یعنی به جای این که مجموعه محدود به «تحقیق و پژوهش» خود یا به اصلاح «R&D» باشد، در حوزه‌های تولیدی و خدماتی و آیین‌نامه جدید از خرد جمعی استفاده می‌شود.در واقع نگاه فراتر می‌رود و با افراد متخصص خارج از رگولاتوری اعم از خارج فضای بیمه‌ای مانند فضای بانکی داخل کشور و یا حتی فضای خارج کشور ارتباط برقرار می‌شود تا بتوانیم دیدگاه‌های آنان را در حوزه اصلاح آیین‌نامه‌های کسب و کار داشته باشیم.

بنیادی افزود: برای اجرایی کردن این رویکرد در بیمه مرکزی در ابتدا اصلاح آیین‌نامه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و آیین‌نامه‌هایی که در کسب و کارهای مختلف بیمه‌ای تأثیرگذار بودند را در اولویت قرار دادیم.

همچنین مقرر شد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فعالان بیمه‌ای، هم افزایی برای تدوین و اصلاح آیین‌نامه‌ها ایجاد شود.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد، پیش‌نویس آیین‌نامه‌ها قبل از اجرا و ابلاغ، مورد نظرسنجی ذینفعان قرار گیرد تا بتوانیم یک قانون پخته با یک استراتژی قابل اجرا و سودده را اجرا کنیم.

علی بنیادی گفت: البته قبل از نیز سندیکای بیمه‌گران ایران به عنوان نماینده شرکت‌های بیمه در این روند حضور داشته و بیمه مرکزی در طول اجرای آیین‌نامه‌ها از نظرات کارشناسی سندیکا استفاده می‌کرد. نماینده سندیکا زمان تصویب آیین‌نامه‌ها نیز در شورای عالی بیمه حضور دارد. اما ذینفعان دیگری مانند نمایندگان، کارگزاران بیمه‌ای، شرکت‌های ارزیابی خسارت و اکچوئرها در صنعت بیمه هستند که که بعضاً تشکل رسمی ندارند، لذا سعی کردیم قبل از تصویب آیین‌نامه‌هایی که به این ذینفعان مربوط می‌شود، نظر کارشناسی آنان را نیز جویا شویم.

عضو هیأت عامل بیمه مرکزی گفت: با رویکرد جدیدی که در اصلاح تدوین آیین‌نامه‌ها در دستور کار قرار گرفته، بر آن شدیم آیین‌نامه‌ها پس از بررسی اولیه در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه و قبل از این که در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد، بر روی سایت بیمه مرکزی بارگذاری شود تا تمام اصناف و افراد بتوانند آزادانه اظهار نظر اصلاحی همراه با راهکار ارائه دهند و این نظرات جمع‌بندی شده و سپس در کارگروهی که به همین منظور در بیمه مرکزی تشکیل شده، بررسی و در نهایت برای تصمیم گیری به شورای عالی بیمه ارائه می‌شود.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی در پایان گفت: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در دور جدید کاری خود، تسهیل‌گری و تعامل با ارکان صنعت بیمه را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است

کد خبر: 65208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =