کسب رتبه نخست تعهد اشتغال توسط اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه ملی رصد اشتغال، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم در زمینه عمل به تعهد اشتغال رتبه نخست استان را کسب کرده ‌است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید وزیری راد با بیان این مطلب گفت: تعهد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم برای ایجاد اشتغال در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۷ مورد بوده‌است، که بر اساس اطلاعات ثبت شده این دستگاه توانسته در این مدت زمان با ثبت ۳۷۵ مورد اشتغال بیش از ۱۰ برابر تعداد تعیین شده به تعهد خود عمل کند.

وی با اشاره به این که وضعیت اشتغال در قم توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به صورت مستمر رصد می‌شود، بیان کرد: تعهد اشتغال قم در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۱۸۲ مورد بوده‌ است و ما از همه دستگاه‌های استان خواسته‌ایم اطلاعات اشتغال ایجاد شده خود را به سرعت در سامانه ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم ادامه داد: در همین ارتباط بررسی آخرین آمارهای ثبت شده توسط ۲۹ دستگاه‌ اجرایی استان در سامانه ملی رصد اشتغال نشان می‌دهد ۱۱ هزار و ۴۶۹ مورد اشتغال طی این مدت در قم ایجاد شده که با توجه به این آمار،‌ تعهد اشتغال استان در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۲ درصد محقق شده‌است.

موارد شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود حتما دارای بیمه هستند؛ استفاده از نیروی انسانی کارآمد همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح بوده ‌است و در همین رابطه اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که زمینه استقرار بیش از سه‌هزار واحد صنعتی و اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را به وجود آورده‌اند و هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

در حوزه خدمات نیز در استان قم به‌طور کلی ۴۱ هزار و ۶۲۵ واحد صنفی مجوزدار فعال است که بهره‌برداران ۲۴ هزار و ۹۳۸ مورد آن‌ها در بخش توزیعی و خدماتی و بهره‌برداران ۱۶ هزار و ۶۸۷ واحد دیگر در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می‌کنند.

همچنین بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در استان قم فعال هستند، میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینه محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

کد خبر: 65230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =