برگزاری کارگاه آموزشی صاحبان صنایع ذوب و ریخته‌گری استان قم

کارگاه آموزشی صاحبان صنایع ذوب و ریخته‌گری استان قم با هدف افزایش ایمنی و نیز پیشگیری از رخداد حوادث در محیط کارگاهی صنایع ذوب و ریخته‌گری استان به همت اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان قم، وحید وزیری راد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در این باره گفت: مدیریت روابط کار و اداره بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم در نظر دارند در جهت افزایش ایمنی و نیز پیشگیری از رخداد حوادث در محیط کارگاهی صنایع ذوب و ریخته‌گری استان، کارگاه آموزشی ـ توجیهی در ساعت ۹ صبح مورخ هفدهم آبان ۱۴۰۲ با حضور مدیران و مسئولان ایمنی مجموعه‌های ریخته‌گری استان، در این اداره کل برگزار کنند.

وی افزود: در این جلسه حوادث اخیر رخ داده شده در واحدهای ریخته‌گری سطح استان و نیز کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راه‌های برون رفت از آنها به‌همراه نکات ایمنی مرتبط، ارائه خواهد شد.

وزیری راد با تأکید بر این موضوع که ریخته‌گری یکی از مشاغل سخت و خطرناک است بیان کرد: این شغل به سبب گرما و حرارت بسیار بالای فلزات مذاب، همواره کارگران را در معرض حوادث و آسیب‌های خاص شغلی قرار می‌دهد بنابراین رعایت موازین و مقررات ایمنی در کارگاه‌های ریخته‌گری و ذوب از موارد ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ایمنی با جان افراد سرو کار دارد و کم توجهی به مسائل ایمنی گاهی می‌تواند حادثه‌آفرین باشد، گفت: در این راستا، کارفرمایان و مدیران صنایع ریخته‌گری نیز مانند سایر صنایع، باید همواره ایمنی را مدنظر قرار داده و هرگز این مهم را نادیده نگیرند زیرا که اهمیت انگاشتن موارد ایمنی به ظاهر کم اهمیت در این گونه مشاغل، می تواند منجر به حوادث جبران ناپذیر و مرگباری شود.

کد خبر: 65253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =