پرداخت بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان از پرداخت ۷۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی استان از سال گذشته تاکنون خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، همایون عمودی زاده با بیان این مطلب گفت: در حوزه ودیعه مسکن ۷۱۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض با سرانه ۲۰۰ میلیون ریال و ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده که امسال هم ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد در حال پرداخت است.

وی افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ اعتبار توانمندسازی ۸۰۰ میلیارد ریال بود و اکنون به سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است، همچنین جهت ایجاد اشتغال پایدار، مهارت‌آموزی و استعدادیابی مشوق‌های مختلف لحاظ شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه اکنون ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی تحت پوشش قرار دارد، گفت: مردمی‌سازی و کارآمدسازی فعالیت‌ها در اولویت قرار دارد و در این راستا شرکای اجتماعی می‌توانند بازوان قوی و توانمند در مسیر گره گشایی مشکلات مددجویان باشند.

عمودی زاده با اشاره به اینکه در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با گروه‌های جهادی و نهادهای حمایتی منعقد شده است، افزود: سال گذشته از بنیاد برکت ۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اجتماعی دریافت شد، بنیاد مستضعفان ۱۹۰ میلیارد ریال پرداخت کرد و امسال ۱۱ هزار بسته معیشتی از بنیاد مستضعفان برای مددجویان دریافت شده است.

وی یادآور شد: طی یک سال و نیم گذشته یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی و غیر نقدی از شرکای اجتماعی بهزیستی دریافت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ۹۵۶ زوج سنوات قبلی جهیزیه دریافت کردند، اضافه کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۳۵۰ سری جهیزیه در استان اعطا شده است و اکنون یک مورد پشت نوبتی نداریم.

عمودی زاده افزود: همچنین ۱۰ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی لرستان بودند که اکنون با حمایت دولت سیزدهم حتی یک مورد نداریم.

کد خبر: 65315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =