افزایش بهره‌وری و رشد تولید سیاست کلان شستا

«صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ افزیش بهره‌وری و رشد تولید را سیاست کلان دوره جدید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضوی در آئین معارفه سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، بیان کرد حوزه رفاه اجتماعی یکی از سرفصل‌های مهم حقوق عمومی در نظام اسلامی است.

او صندوق تأمین اجتماعی را بین نسلی و با شمولیت همگانی دانست و اضافه کرد: یکی از عناصر اصلی تضمین‌کننده عدالت اجتماعی، صندوق‌های بازنشستگی است. وظیفه اصلی فعالیت سازمان تأمین اجتماعی، تضمین آتیه و نیازهای اولیه مردم است.

وی دو عامل تضمین‌کننده آینده و آتیه مردم را افزایش ضریب پشتیبانی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بازنشستگی برشمرد و تأکید کرد: افزایش نرخ بهره‌وری و بازدهی در دستور کار شستا قرار گیرد.

وزیر کار بسط و اجرای عدالت اجتماعی را سیاستی مهم در دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای تحقق آرمان عدالت اجتماعی، در حوزه قبل و بعد از بازنشستگی، ساز و کارهای مهمی برای بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی تعریف شده است.

مرتضوی اضافه کرد: خوشبختانه پرداخت مطالبات تأمین اجتماعی در دولت سیزدهم روند خوبی داشته است.

وزیر کار با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش ضریب پشتیبانی، ایجاد اشتغال پایدار برای مردم و افزایش بیمه اجباری است، افزود: اگر ضریب پشتیانی صندوق‌های بازنشستگی به هفت برسد، پایداری صندوق‌ها، تأمین و تضمین می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: در دولت مردمی سیزدهم در دو سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه افزایش سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: با تحقق هدف‌گذاری ها و با همراهی بخش خصوصی به هدف ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی دست یافته‌ایم.

مرتضوی مهم‌ترین راه حل برون رفت از مشکلات مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه را چابک و کوچک‌سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام برشمرد.

او در انتصابات مدیران بر استفاده از نیروهای جوان متخصص و انقلابی و جهادی تأکید کرد.

وزیر کار، تجربه، تخصص، تحول آفرینی، دست پاکی و کارنامه درخشان را مهم‌ترین مؤلفه انتخاب سرپرست جدید عنوان کرد.

چابک‌سازی شرکت‌ها از رویکردهای اصلی شستا

«عارف نوروزی» سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» نیز در این آئین گفت: افزایش بهره‌وری، هم‌افزایی بین‌بنگاهی، احیا و ایجاد نظام حاکمیت شرکتی، تکمیل پروژهای نیمه‌تمام، مولدسازی دارایی‌ها و افزایش شفافیت رویکردهای اصلی شستا در دوره جدید خواهد بود.

او یکی از رویکردهای اصلی این مجموعه اقتصادی را چابک‌سازی شرکت‌ها بیان کرد و گفت: استفاده از سرمایه انسانی جوان، توانمند و انقلابی در دستور کار شستا خواهد بود.

کد خبر: 65318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =