امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور عشایر ایلام

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور عشایر استان ایلام در بخش تعاون به امضاء رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، در جلسه‌ای با حضور مدیران کل و تنی چند از کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل امور عشایر استان ایلام، تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای بین این دو اداره کل در بخش تعاون به امضاء رسید.

در این جلسه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در بخش تعاون بدلیل فراگیری و تنوع خدمت، می‌توانیم با تعامل و همکاری با ادارات و سازمان‌ها به اهداف سازمانی خود جامه عمل بپوشانیم، گفت: برای برقراری تعاملات اداری و کمک به تمامی جوامع هدف در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی، باید از ظرفیت‌های خوب بخش تعاون استفاده کنیم.

نورالدین الیاسی به نقش تأثیرگذار عشایر در تولید ناخالصی ملی و توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود: قشر عشایر استان ایلام به سبب جمعیت قابل قبولی که دارند، می‌توانند در روحیه تعاونگری نقش به‌سزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عشایر بدلیل اینکه در تعاملات و رفتارهای اجتماعی عملاً با هم مشارکت دارند، فی‌النفسه تعاونگر هستند، گفت: امروزه عشایر غیور ما می‌توانند در زمینه اقتصاد، تولید، توزیع و مصرف نقش اساسی داشته باشند و این مهم تنها با تعاون امکان پذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه اگر امروز ما تعاونی‌های مختلفی از جمله تعاونی توزیع، تعاونی مصرف، تعاونی فرهنگیان و... داریم، حتماً می‌توانیم یک تعاونی عشایر هم داشته باشیم، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که بین این دو اداره کل به امضاء رسیده است، می‌تواند به یک الگو در کشور تبدیل شود.

پس از صحبت‌های مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌استان ایلام، محمدجواد خانزادی، مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز پس از ارائه آماری از منابع اقتصادی عشایر، تشکیل تعاون عشایری را موجب تقویت ظرفیت‌های اقتصادی عشایر و در نتیجه بهبود معیشت این قشر زحمتکش دانست.

کد خبر: 65342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =