آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات روانشناختی در مراکز مشاوره دولتی

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی (تلفنی و حضوری) خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، معصومه توکلی روز شنبه افزود: نخستین مرحله از طرح ارتقای کیفیت خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی تلفنی و حضوری دولتی در قالب برگزاری دوره آموزش تخصصی مهارت‌های مصاحبه و ارزیابی بالینی آغاز شد.

وی افزود: بکارگیری روانشناسان و مشاوران با صلاحیت و توانمند در مراکز مشاوره (حضوری/ تلفنی) از دغدغه‌های مهم دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی است که روانشناسان و مشاوران با بکارگیری مداخلات درمانی موثر و کاربردی می‌توانند خدمات تخصصی به‌موقع و اثربخشی را به گروه‌های مخاطب خود ارائه کنند.

توکلی، صلاحیت حرفه‌ای روانشناس و مشاور را شامل سه مولفه اساسی دانش، مهارت و مسئولیت پذیری دانست که با توجه به سیاست دفتر مشاوره وامور روانشناختی (در زمینه ساماندهی مراکز و خدمات مشاوره وروانشناختی) هر سه مولفه از طریق تدوین و برگزاری دوره‌های بازآموزی تخصصی حرفه‌ای و اخلاقی مورد توجه و اقدام قرار گرفته است.

او افزود: نخستین مرحله اجرای طرح با برگزاری دوره آموزشی تخصصی با موضوع مهارت‌های مصاحبه و ارزیابی تشخیصی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که در این دوره آموزشی با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره دولتی استان‌ها ۱۳ تا ۱۵ آبان جاری، روانشناسان مراکز مشاوره دولتی استان آذربایجان شرقی و استان های همجوار (به صورت حضوری) و روانشناسان سایر استان‌ ها (به صورت برخط در فضای اسکای روم) حضور داشتند و در سه روز مباحث مربوط به مصاحبه و ارزیابی تشخیصی به طور کامل و به صورت کارگاهی برای آنها بیان شد.

کد خبر: 65347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =