فعالیت یک هزار ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی

سرپرست بهزیستی استان زنجان از فعالیت یک هزار فرد معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد و گفت: این معلولان ورزشکار در مسابقات کشوری و آسیایی صاحب مقام و مدال هستند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، روح اله خدابنده لو با بیان اینکه افراد دارای معلولیت همانند سایر شهروندان حق دارند از تفریح، سرگرمی و ورزش مطابق با شرایط جسمی خود بهره‌مند شوند گفت: ضروری است فضاهای فرهنگی، تفریحی و ورزشی در راستای برابرسازی فرصت‌های رشد و پرورش شهروندان جهت استفاده این افراد آماده‌سازی شود.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از جنبه درمانی نیز اهمیت خاصی دارد و موجب تامین سلامتی و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری‌های ثانویه می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون می‌سازد، ادامه داد: ورزش از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی برای معلولان آثار موثر و مثبتی به همراه دارد.

وی، به برگزاری مقدماتی اولین جشنواره ورزش‌های بومی و محلی معلولان در سه شهرستان زنجان، ابهر و خدابنده اشاره کرد و گفت: طبق برنامه، افراد دارای معلولیت در ۶ رشته ورزشی کشتی با چوب، دوز فیزیکی، یه قل دوقل، دال پلان، لی لی یا کلاس کلاس و هفت سنگ مهارتی به رقابت می‌پردازند.

خدابنده لو بیان کرد: مهمترین هدف این جشنواره بهبود سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، بهبود دسترسی آنها به فعالیت‌های ورزشی، بهبود مشکلات گفتاری، رفع اختلال حواس، جمعگریزی و فقر حرکتی است.

وی افزود: برگزیدگان استانی این جشنواره در هفته افراد دارای معلولیت در سطح کشور با سایر ورزشکاران به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر: 65361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =