برخورداری ۱۴ هزار نفر از خدمات مراکز اقامتی درمان اعتیاد خراسان رضوی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به همراه کارشناس امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان به صورت سرزده از چندین کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ در سطح شهرستان مشهد بازدید کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مسعود فیروزی با بیان این مطلب گفت: ۷۷مرکز اقامتی درمان اعتیاد ماده ۱۵ و ۲۳ مرکز ماده ۱۶ ویژه معتادان متجاهر در استان خراسان رضوی وجود دارد که باتوجه به جامعه هدف که افراد آسیب دیده از اعتیاد هستند و نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، رسیدگی‌ و نظارت‌های خاص و ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف می‌طلبد.

وی افزود: باتوجه به شروع فصل سرما و لزوم نظارت بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از هرگونه وسایل گرمایشی و امکانات اطفاء حریق، شناسایی خطرات، ارزیابی وکنترل ریسک و...طرح نظارت فوق‌العاده بر مراکز اقامتی شبانه‌روزی حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از ۱۵ آبان‌ماه در راستای سنجش میزان رعایت موارد ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی در تمامی شهرستان‌ها درحال انجام است.

فیروزی افزود: در شش ماهه ابتدای سال‌جاری بالغ بر ۱۴ هزار نفر از خدمات مراکز اقامتی درمان اعتیاد ماده ۱۵ برخوردار شده و حدود ۵ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این مراکز موضوع با قید فوریت در دستور کار کمیسیون نظارتی ماده ۲۶ و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در کوتاه‌ترین زمان برخورد لازم که می‌تواند شامل صدور اخطار، تعطیلی مرکز یا حتی ابطال پروانه و...باشد، صورت خواهد گرفت.

کد خبر: 65389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =