تقویت تعامل با تأمین اجتماعی با برگزاری نشست‌های کارفرمایی

«محمد عرب» مدیرعامل گروه تولیدی «شیماکفش» در ارتباط با ضرورت و راهکارهای توسعه تعامل شرکای اجتماعی بهویژه جامعه کارفرمایان تحت پوشش تأمین اجتماعی با این سازمان گفت: برگزاری جشنواره‌ها، نشست‌ها و همایش‌های مرتبط با انتخاب و معرفی کارآفرینان و کارفرمایان برتر تحت پوشش تأمین اجتماعی از طریق این سازمان در راستای تقویت ارتباط تعاملی کارفرمایان با تأمین اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

این فعال حوزه کار و تولید در رابطه با سازوکار حل مسائل کارفرمایان از طریق نشست ها و جشنواره‌های کارفرمایی به آتیه آنلاین گفت: برگزاری نشست‌ها و جشنواره‌های این سازمان به صورت تعاملی و طرح و تصویب مسائل مختلف و رسیدگی و برطرف کردن آنها، امکان گسترش فضای تعامل بین شرکای اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی را فراهم می‌کند.

او همچنین ادامه داد: در این بین البته بخشی از چالش‌های مربوط به کارفرمایان با رسیدگی‌های سازمان تأمین اجتماعی رفع می‌شود و نکته اساسی در ارتباط با موضوعات قانون‌محور است که رفع آن توسط قانونگذار و با اصلاح قوانین و مقررات امکانپذیر خواهد بود.

عرب در ادامه افزود: مجموعاً اینکه آگاهی شرکت‌های بزرگ تحت پوشش تأمین اجتماعی نسبت به اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات حوزه تأمین اجتماعی نهایتاً در تبیین استراتژی این مجموعه های صنعتی و تولیدی بسیار اثرگذرا است؛ به این معنی که برگزاری نشست‌ها و همایش‌های مختلف تأمین اجتماعی با شرکای اجتماعی کارفرمایی، استراتژی‌محوری این سازمان و کارفرمایان را تقویت می‌کند.

فعالیت ۹۰۰ نفر در گروه صنعتی شیما کفش

مدیرعامل گروه صنعتی شیما کفش با اشاره به فعالیت حدود ۹۰۰ نفر به عنوان نیروی کار شاغل در بخش‌های تولید، اداری و فروش این مجموعه صنعتی و تولیدی، گفت: این شرکت تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه تولید انواع کفش(پایپوش) را در کارنامه دارد. فعالیت اصلی این مجموعه، تولید پایپوش در رده‌های سنی و گروه‌های مختلف کاربردی را شامل می‌شود.

او تاکید کرد: در طول سال‌های اخیر با توجه به شرایط روز بازار تولیدات این حوزه و در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق، امیدواری نسبت به رشد و ارتقاء کارآفرینی در بخش مربوط به صنعت کفش به عنوان یک صنعت تولیدی با ظرفیت اشتغال بالا شکل گرفته است.

ارتباط موثر شیماکفش با تأمین اجتماعی

عرب در ادامه توضیح داد: در تمام سال‌های فعالیت شیما کفش به عنوان مجموعه صنعتی فعال در حوزه تولیدات کفش، ارتباط بسیار مناسب و اثربخشی بین این شرکت و سازمان تأمین اجتماعی برقرار بوده است.

وی بیان کرد: گاهی البته نکاتی در ارتباط با اصل قوانین و مقررات و قانونگذاری در این حوزه مطرح است که مسائلی را موجب می‌شود؛ مثال اینکه در حوزه فعالیت تولید کفش، فروشندگان و تولیدکنندگان کارگاه‌های مواد اولیه و ملزومات حوزه پایپوش نظیر اقلام فلزی در قالب سگگ و زیپ دارای کد کارگاهی نیستند و این موضوع چالش‌هایی را در پرداخت حق بیمه برای کارفرما به وجود می‌آورد.

این فعال حوزه کارفرمایی اضافه کرد: در این راستا تعریف کد کارگاهی و دریافت آن توسط کارگاه‌های فعال، زمینه حل این موضوع را موجب می‌شود. این موارد همچنین در سطح کلان، هزینه‌های بالایی به کارگاه‌ها تحمیل کرده و موجب افزایش بهای تمام شده محصول می‌شود.

هوشمندسازی خدمات تأمین اجتماعی قابل تقدیر است

مدیرعامل گروه صنعتی شیما کفش گفت: توسعه خدمات هوشمند سازمان تأمین اجتماعی و بسیاری خدمات الکترونیک در بستر غیرحضوری قابل ارائه به شرکای اجتماعی این سازمان از جمله کارفرمایان و کارگران، تاثیرگذاری قابل توجهی در تقویت تعامل طرفین و دریافت خدمات گوناگون به جامعه ذینفعان تأمین اجتماعی دارد.

او تاکید کرد: این موضوع قابل انکار نیست که در سال‌های اخیر استفاده از خدمات بر بستر فناوری در سازمان تأمین اجتماعی با رشد بسیار بالایی مواجه بوده است. ارتقاء و گسترش فناری و خدمات هوشمند عملاً هزینه‌های وارده به سازمان تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی نظیر جامعه کارفرمایی و بسیاری منابع دیگر مانند هزینه‌های رفت و آمد و مصرف سوخت درون و برون شهری را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: تدبیر سازمان تأمین اجتماعی در توسعه کمی و کیفی خدمات غیرحضوری به دلایل اثرات قابل توجه آن بسیار قابل تقدیر و ستایش است، امروزه همگان به این واسطه از مجموعه این خدمات استفاده می کنند و بهره‌مندی از خدمات الکترونیک در راستای همگامی با تحولات جهانی این حوزه، نگاه ویژه تأمین اجتماعی به این مهم را نشان می‌دهد.

کد خبر: 65454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =