صادرات بیش از شش هزار دلاری تعاونی‌های خراسان شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از صادرات ۶ هزار و ۱۹۵ دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی اسلام‌خواه با اشاره به افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی صادارت تعاونی‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: شرکت‌های تعاونی استان در نیمه نخست امسال زمینه اشتغال ۲ هزار و ۳۰۴ نفر را فراهم کردند.

وی افزود: با توجه به آموزش‌های ارائه شده در مناطق روستایی و کم‌برخوردار و با توجه به وجود توانمندی‌ها در آینده می‌توان شاهد تاسیس شرکت‌های تعاونی موفق با اشتغال‌های پایدار بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: شرکت‌های تعاونی استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، فرش دستباف و خدمات فعالیت دارند که با توجه به ظرفیت‌های خوب استان از جمله مرز مشترک با کشور ترکمنستان، قابلیت‌های زیادی برای صادرات محصولات تولیدی وجود دارد.

اسلام خواه در ادامه به افزایش سهم اشتغال تعاونی‌های استان در سال جاری اشاره و بیان کرد: سهم تعاونی‌های استان از ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۲.۵ درصد بود که این رقم امسال ۲۲.۵ درصد ثبت شده است.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین‌تر است.

سه هزار و ۶۴۳ تعاونی در خراسان شمالی تشکیل شده است که ۴۷ درصد از این تعداد غیرفعال و یا نیمه فعال هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال‌شرق کشور واقع است.

کد خبر: 65465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =