حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی

با اعلام سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۰۰۰ نفر از کارکنان تأمین اجتماعی در بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی این سازمان، کارکنان شرکت‌ها و موسسات تابعه و بازنشستگان همکار تأمین اجتماعی و خانواده‌های افراد اشاره شده در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی شرکت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین، بیست وپنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان و بازنشستگان همکار سازمان تأمین اجتماعی، کارکنان شرکت‌ها و موسسات تابعه و خانواده‌های آنان در سراسر کشور در سه مرحله مقدماتی، درون دستگاهی و بین دستگاهی (نهایی) و در پنج رشته اصلی حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه در روزهای ۲۳ و ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

همچنین برگزاری رشته‌های مفاهیم، اذان، نهج‌البلاغه و حفظ سوره‌های یس، نور، ملک، نبأ و حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن صرفاً در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات قرآنی در دستور کار بود.

بر اساس برنامه اجرایی این دوره مسابقات قرآنی تأمین اجتماعی، رشته‌های حفظ تک جزء و حفظ ۵ جزء در مرحله مقدماتی و درون‌دستگاهی و رشته‌های حفظ کل قرآن‌کریم، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت تحقیق، ترتیل و تقلیدی در هر سه مرحله مقدماتی، درون دستگاهی و بین دستگاهی(نهایی) برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات قرآنی در ۶۵ مرکز بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی

در این ارتباط چهارشنبه ۲۴ آبان به صورت همزمان در ۶۵ مرکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور مسابقات مفاهیم و نهج البلاغه به صورت همزمان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات قرآنی سازمان تأمین اجتماعی، تعداد ۲۵۱۰ نفر از آقایان و ۲۶۴۶ نفر از بانوان شامل ۳۴۰۰ نفر از همکاران شاغل سازمانی، ۸۶۰ نفر از فرزندان همکار (به صورت اغلب کودکان) و ۵۹۰ نفر همسران کارکنان این سازمان ثبت‌نام و مشارکت داشتند. همچنین در رشته مفاهیم این دوره از مسابقات، حضور بیش از ۱۷۰۰ نفر و در رشته نهج البلاغه۱۲۰۲ نفر و سایر شرکت‌کنندگان در رشته های دیگر حضور داشتند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان تأمین اجتماعی، سال‌جاری برای اولین بار در مدت برگزاری ۲۵ ساله این مسابقات، به صورت ثبت نام آنلاین ش(برخط) در سراسر کشور انجام شد.

همچنین این مرحله از مسابقات قرآن کریم کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی همزمان با ادارات‌کل و مدیریت‌های درمان سراسر کشور و شرکت‌های تابعه، سه‌شنبه و چهارشنبه در ساختمان این سازمان با حضور ۱۵۰نفر شرکت‌کننده از ستاد مرکزی و اداره‌کل تأمین‌اجتماعی شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان و گروه‌های سنی مسابقات قرآن تأمین اجتماعی

مرحله مقدماتی بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن تأمین‌اجتماعی با حضور کارکنان رسمی، آزمایشی، پیمانی، قرارداد ماده، ۲۰ مشمولین ضریب k، کارکنان شرکتی شامل خدماتی، تأسیساتی و...، همچنین نیروهای شاغل در ستاد مرکزی، مراکز بیمه‌ای و درمانی این سازمان و کارکنان شاغل در بیمارستان‌های تابعه هلدینگ سلامت تأمین‌اجتماعی نظیر میلاد، البرز و شاغلان مؤسسات و شرکت‌های تابعه و همکاران بازنشسته سازمان و خانواده آنان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در سه رده سنی شامل ۶ تا ۱۱ سال(آلاء) «نعمت»، ۱۲ تا ۱۶ سال(ولاء) «محبت» و ۱۶ سال به بالا(اعلاء) «بلندمرتبه» در این مسابقات قرآنی به صورت فعال حضور داشتند.

حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی

برگزاری مراحل آتی مسابقات قرآنی در خوزستان و مشهد مقدس

در ادامه بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی، مرحله درون‌دستگاهی این دوره با حضور منتخبین مرحله مقدماتی از نفرات اول دستگاه و در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

همچنین مرحله بین‌دستگاهی یا نهایی این مسابقات نیز با حضور منتخبین هر دستگاه در قالب نفرات اول و دوم از جمله سازمان تأمین اجتماعی، بانک رفاه کارگران، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی(شستا) و سایر شرکت‌ها و مؤسسات تابعه سازمان در آینده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اهداف برگزاری مسابقات قرآن تأمین اجتماعی

تمسک به قرآن کریم و اهل بیت علیهم‌السلام، تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری درباره اشاعه، ترویج و انس با قرآن کریم و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، بصیرت‌افزایی دینی، ترویج سبک زندگی قرآنی و شناسایی و تشویق کارکنان مستعد قرآنی و بهره‌گیری از آنان در پیشرفت برنامه‌های قرآنی و فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی سازمانی تأمین اجتماعی عنوان شده است.

این دوره از مسابقات قرآنی به واسطه سابقه ۲۵ ساله فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری مسابقات مرتبط با این حوزه با عنوان"ربع قرن با قرآن" برگزار شد.

افزایش سن مشارکت‌کنندگان از ۱۶ به ۶ سال، دسته‌بندی حاضران در مسابقات به سه گروه سنی، حضور خانواده کارکنان تأمین اجتماعی و شرکت‌ها و موسسات تابعه این سازمان و مشارکت بازنشستگان همکار سازمان و خانواده‌های این افراد در بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان تأمین اجتماعی را می‌توان ویژگی قابل توجه و بستر رشد مشارکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات دانست.

کد خبر: 65529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =