تحقق ۹۷ درصدی تعهد اشتغال در استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از تحقق ۹۷ درصدی تعهد اشتغال در استان خبر داد و گفت: بیشترین تحقق تعهد اشتغال در شهرستان میامی و کمترین در شهرستان سرخه است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی در دهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۹۳۶ شغل در استان سمنان ایجاد شده است گفت: بیش از۸۰ درصد تعهد اشتغال استان توسط صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی و بنیاد برکت انجام می‌شود.

وی به تداوم رتبه دوم کشوری استان سمنان در این زمینه اشاره کرد و گفت: کلیه اشتغال‌های ایجاد شده از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و ... باید توسط دستگاه‌های اجرایی احصاء و در سامانه رصد اشتغال ثبت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۶۳ درصد شاغلان سال جاری مرد و مابقی زن هستند افزود: بیشترین اشتغال با ۴۵ درصد در بخش خدمات بوده و سهم بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن به ترتیب ۲۷ و ۲۸ درصد است.

کاشانی در گزارش رصد اشتغال با اشاره به پایش تلفنی انجام شده، گفت: در بررسی و نظارت تلفنی صورت گرفته، ثبت اشتغال استان سمنان، رتبه دوم کشور را دارد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با تاکید بر اجرای مصوبات چهل و هشتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، گفت: از اعتبار ۱۴۰۲ مشاغل خانگی تاکنون یک هزار و ۱۵۶ طرح با مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که زمینه اشتغال یک هزار و ۳۴۵ نفر را فراهم خواهند کرد.

کد خبر: 65571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =