۹۰ درصد هزینه‌های انسولین بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه است

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قم از پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از هزینه‌های انسولین بیماران دیابتی تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان قم، مهدی محصل، مدیر درمان استان قم در همایش روز جهانی دیابت گفت: ۹۰ درصد از هزینه‌های انسولین بیش از ۶ هزار بیمار تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی در استان قم از ابتدای امسال تا پایان مهرماه پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون برای بیش از ۷۰ هزار بیمار مزمن در چهار مرکز درمانی تامین‌اجتماعی استان قم پرونده تشکیل شده است که از این تعداد بیش از ۲۰ هزار نفر دیابت دارند که به طور مستمر تحت مراقبت پزشکان هستند و اغلب داروهای خود را رایگان از مراکز ملکی دریافت می‌کنند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان قم با تاکید بر اصلاح سبک زندگی به عنوان یکی از مولفه‌های مهم پیشگیری بیان کرد: مجموعه مدیریت درمان استان قم به طور منظم از طریق اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی و درمانگاه‌های دیابت در مراکز ملکی و سایر مراکز، به روش‌های مختلف فرهنگ‌سازی برای مراقبت و پیشگیری را انجام می‌دهد.

در حاشیه همایش، ایستگاه‌های سلامت بررسی فشار خون و قند، آموزش مراقبت از زخم دیابتی، مشاوره تغذیه و طرح غربالگری برای مراجعان و بیماران برگزار شد.

کد خبر: 65625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =