۹ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش تامین‌اجتماعی ساوه افزوده شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در دیدار با امام جمعه ساوه گفت: طی ۱ سال گذشته ۹ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی در شهرستان ساوه افزوده شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مرکزی، علیرضا حسینی به همراه روسای شعب یک و دو ساوه با حضور در محل دفتر امام جمعه شهرستان ساوه، با حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه این شهرستان دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل حوزه تامین‌اجتماعی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در ابتدای این دیدار حسینی به ارائه آمار عملکرد و میزان منابع و مصارف سازمان در استان و شهرستان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۲۲۲ هزار و ۲۵۲ نفر از جمعیت ساوه از خدمات بیمه و درمان سازمان استفاده می‌کنند که این تعداد در شهریورماه سال گذشته برابر با ۲۱۳ هزار و ۲۱۸ نفر بوده و طی یک سال گذشته ۹ هزار و ۳۴ نفر به جمعیت تحت پوشش شهرستان افزوده شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۳ هزار و ۹۴۸ نفر بیمه شده اصلی و ۱۰۵ هزار و ۳۳۳ نفر بیمه شده تبعی و ۴۲ هزار و ۹۷۱ نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تعداد کارگاه‌های فعال شهرستان ساوه را ۴ هزار و ۳۲۴ کارگاه اعلام و بیان کرد: این تعداد در دوره مشابه سال قبل ۴ هزار و ۱۷۷ کارگاه بوده که طی این مدت ۱۴۷ کارگاه برابر با ۳.۵۲ درصد، به تعداد کارگاه‌های فعال اضافه شده است.

وی با اشاره به کاهش مقرری‌بگیران بیکاری شهرستان ساوه ادامه داد: کاهش مقرری‌بگیران در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور سال گذشته ۴۳ نفر به میزان ۵.۷۲ درصد بوده که عمدتاً ناشی از اشتغال مجدد آنان بوده است.

حسینی به تشریح مواد قانونی مطرح در برنامه هفتم توسعه در حوزه تامین‌اجتماعی از جمله مشاغل سخت و زیان‌آور و دستمزدهای غیرمتعارف پرداخت و افزود: در حوزه مشاغل سخت نیاز به اصلاحات پارامتریک وجود دارد که امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این موضوع را در برنامه هفتم مدنظر قرار دهند.

وی افزود: با وجود کسری منابع، عمل به تعهدات بیمه‌ای کوتاه مدت و بلندمدت از جمله پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بیمه بیکاری بدون وقفه و به موقع و در زمان‌های مقرر صورت می‌گیرد که این موضوع مورد تاکید مدیرعامل سازمان نیز است.

کد خبر: 65631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =