صادرات ۸.۲ میلیون دلاری تعاونی‌های استان مرکزی در ۶ ماهه نخست سال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به صادرات ۱۹.۶ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی در سال گذشته از صادرات ۸.۲ میلیون دلاری این شرکت‌ها در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، جمشید امیدی در شورای توسعه بخش تعاون استان مرکزی گفت: ۵ هزار و ۹۱۳ شرکت تعاونی در استان مرکزی از بدو شروع تا به امروز ثبت شده که از این تعداد در حال حاضر یک هزار و ۹۶۸ شرکت به صورت فعال و در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۷۴۰ تعاونی، غیرفعال است که باید تعیین تکلیف شود افزود: ۴۲۱ تعاونی راکد بوده و مراجعه‌ای به اداره نداشته‌اند در همین حال ۷۸۴ شرکت تعاونی نیز منحل شده است که بیشترین تعاونی‌ها مربوط به شهرستان اراک، ساوه و محلات و کم‌ترین آنها مربوط به آشتیان و خنداب است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان این که بیشترین تعاونی‌های ثبت شده در استان مربوط به تعاونی‌های خدماتی و صنعتی و کشاورزی است، گفت: تعاونی‌های خدماتی با ۴۹۳ شرکت، تعاونی صنعتی با ۴۱۹ شرکت و تعاونی‌های کشاورزی با ۴۹۵ شرکت بیشترین تعاونی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: اعضای تعاونی‌ها با احتساب اعضای تعاونی‌های سهام عدالت ۹۱۷ هزار و ۶۴۷ نفر، بدون تعاونی‌های سهام عدالت ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر، میزان سرمایه فعلی تعاونی‌ها ۲۹ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده توسط آنها ۱۹ هزار و۲۴۷ نفر است.

امیدی افزود: در سال گذشته صادرات شرکت‌های تعاونی ۱۹.۶ میلیون دلار و امسال در ۶ ماهه ۸.۲ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه سهم استان از محل خط اعتباری دو هزار میلیارد تومانی، ۴۱ میلیارد تومان و میزان تسهیلات پرداختی از این محل ۱۹۱ میلیارد تومان است گفت: درصد پرداختی از این محل ۲۹۰ درصد سهم اعتبار ابلاغی است که حدود ۳ برابر اعتبار تخصیص یافته است.

امیدی افزود: در راستای پیگیری ساخت مسکن کارگری تاکنون ۷ قطعه زمین معادل ۴۸ هکتار شناسایی شده که ۳ قطعه توسط معاونت املاک راه و شهرسازی تایید شده است.

کد خبر: 65661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =