افتتاح متمرکز شش خانه بهداشت کارگری در شهرستان کاشان

آیین افتتاح متمرکز شش خانه بهداشت کارگری شهرستان کاشان در کارخانه فولاد مهرکیان کاشان با حضور مدیر اجتماعی اداره کار و اعضای شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، مهدی کریمی، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در حاشیه افتتاح این خانه‌های بهداشت کارگری گفت: توجه به نیروی انسانی در راستای بهره‌وری تولید و توسعه سلامت و بهداشت محیط کار در واحدهای کارگری از اولویت‌های استان است که شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان استان و کاشان توانسته‌اند اقدامات بزرگی در این راستا انجام دهند.

وی با اشاره به برنامه تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مدیریت اجتماعی افزود: مباحت ایمنی و سلامت دو موضوع گره خورده به یکدیگر هستند و در کارگاه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ نفر که جامعه هدف تشکیل خانه بهداشت کارگر هستند نقش خانه‌های بهداشت کارگری و متولیان این حوزه در صیانت از نیروی کار اثربخش خواهد بود.

رشد ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در استان اصفهان

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی خانه‌های بهداشت کارگری در استان اصفهان از سال گذشته تاکنون بیان کرد: امروز چهارصد و نودمین خانه بهداشت کارگری استان اصفهان افتتاح می‌شود.

کریمی با بیان اینکه کاشان یکی از شهرهای پیشتاز در تجهیز و افتتاح خانه‌های بهداشت کارگری استان است تاکید کرد: به منظور ارتقا سطح سلامت و آگاهی کارگران شاغل در صنایع، فعالیت شش خانه کارگری شرکت‌های فولاد مهر کیان، آلیاژگسترهامون، دیزل مولد امید، نگین گلستان«اسپادانا»، شهر فرش ایرانیان و همراه سیکلت جهان کاشان امروز رسماً آغاز شد.

در ادامه حسن اربابی رئیس اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی شهرستان کاشان بیان کرد: خانه‌های بهداشت کارگری در جهت ارتقای سلامت جسم و روان کارگران به‌عنوان سرمایه‌های انسانی واحدهای تولیدی در کارگاه‌ها دایر می‌شوند و ارتقاء سطح سلامت کارگران و کاهش حوادث موجبات افزایش بهره‌وری و در نهایت باعث رشد تولید می‌شود.

وی افزود: در این افتتاح شش خانه بهداشت تازه تأسیس، تعداد ۷۸۵ کارگر تحت پوشش خدمات بهداشت قرار گرفته‌اند.

وی همچنین تعداد کل خانه‌های بهداشت شهرستان را ۹۴ واحد و تعداد کل کارگران تحت پوشش خانه‌های بهداشت را ۱۸هزار و ۲۳۰ نفر اعلام کرد.

کد خبر: 65669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =