صحت‌سنجی ۸۰ درصدی رصد اشتغال کشور 

"صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صحت‌سنجی صورت گرفته در حوزه رصد اشتغال کشور با آمار بالای ۸۰ درصدی انجام شده و معدل این صحت‌سنجی موید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در طول سال است.

به گزارش آتیه آنلاین، وزیر کار امروز ۲۹ آبان در جریان بازدید از شرکت رایتل و مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امروز نبرد رایج و حاکم بر جهان نبرد رسانه‌ای است و شبکه‌های مخابراتی مهم‌ترین زیرساخت این نبرد رسانه‌ای هستند. شرکت‌های مخابراتی ما اگر چه از دانش فنی مطلوبی برخوردارند، باید برد رسانه‌ای را افزایش دهند.

او افزود: بستر افزایش پهنای باید باید در این حوزه موردتوجه قرار گیرد. اشتغال مهم‌ترین مساله رشد اقتصادی و آرام‌بخش زندگی خانوادگی است. اشتغال برای افراد به عنوان مدال افتخار مطرح است. یکی از برنامه گ‌های دولت سیزدهم در این راستا کاهش نرخ بیکاری و اشتغالزایی بودکه به دنبال آن بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی سنواتی در مدت فعالیت دولت محقق شده است.

وزیر کار تاکید کرد: ارتباط وزارت کار و شرکت رایتل را در حوزه رصد اشتغال می‌توان ارتباط صحت‌سنجی محسوب کرد. رصد اشتغال به شیوه‌های ثبت اولیه و خوداظهاری، ارتباط پیامکی از مرکز رصد اشتغال و ارتباط تلفنی صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: براساس گزارش مرکز آمار ایرانی در بازه سه ماهه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیش از ۹۰۷ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

او در ادامه بیان کرد: در این دولت بعد از گذشته یک دهه رشد اقتصادی ۳.۵ تا ۴ درصد محقق شده است. همچنین در بهار سال جاری ما در کشور وارد کانال نرخ بیکاری هفت درصد شدیم.

وزیر کار دولت سیزدهم ادامه داد: یکی از حقوق تضمین شده آحاد مردم بسترسازی برای اشتغال است و دولت سیزدهم در سنوات مختلف با استفاده از منابع گوناگون این مهم را مورد توجه داشته است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه فاز دوم سامانه رصد و پایش اشتغال با همکاری وزارت کار و شرکت رایتل به امضا رسید. همچنین در ادامه این مراسم کتاب گزارش مرکز پایش اشتغال کشور توسط وزیر کار رونمایی شد.

گزارش تصویری مراسم را اینجا ببینید.

کد خبر: 65671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =