برقراری بیش از ۶۰۰ هزار تماس با مخاطبان سامانه رصد اشتغال

«محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از زمان آغاز به‌کار سامانه رصد اشتغال تا امروز حدود ۶۰۰ هزار تماس با مخاطبان گرفته شده است

به گزارش آتیه آنلاین، معاون وزیر کار امروز ۲۹ آبان در جریان بازدید از شرکت رایتل و مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: برقراری تماس با مخاطبان حوزه اشتغالزایی با اولویت دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه سال گذشته با همکاری شرکت رایتل فعالیت نظارت بر خدمات حوزه اشتغال را آغاز کردیم و امروز فاز دوم مرکز تماس اشتغال را در این شرکت به صورت رسمی آغاز می‌کنیم.

کریمی بیرانوند ادامه داد: تمامی استان‌ها و دستگاه‌ها به صورت برخط امکان رصد اقدامات و داده‌های آماری حوزه اشتغال را دارا هستند.

او ادامه داد: دولت سیزدهم به صورت کاملا شفاف اقدامات حوزه اشتغال و رصد آمار و اطلاعات این بخش را با مردم در میان گذاشته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین توضیح داد: امیدواریم در فاز دوم نظارت و رصد اشتغال کشور، پایدارسازی مشاغل را در سطح کشور انجام دهیم.

راستی‌آزمایی فعالیت‌های اشتغال در همکاری رایتل و وزارت کار

«حسین ملازاده» مدیرعامل شرکت رایتل در ارتباط با فعالیت‌های حوزه رصد و پایش اشتغال کشور گفت: راستی‌آزمایی فعالیت‌های مرتبط با اشتغال کشور در همکاری شرکت رایتل با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب مرکز رصد و پایش اشتغال محقق شده است.

او در ادامه بیان کرد: این پروژه یا طرح پایشی حوزه فعالیت‌های اشتغال از ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ با همکاری وزارت کار آغاز شد. تا کنون حدود ۲ میلیون فعالیت پاسخ‌محور در ارتباط با ماموریت اصلی این پروژه در قالب راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده انجام شده است.

ملازاده همچنین درباره آمار پاسخگویی تلفنی به مخاطبان حوزه اشتغال کشور افزود: به صورت تلفنی ۵۰۹ هزار تماس موفق و ۳۰۸ هزار پروژه تایید شده توسط وزارت کار در حوزه اقدامات مرکز پایش و رصد اشتغال کشور در شرکت رایتل به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فاز دوم فعالیت این مرکز، شکایت مردمی و ارسال پیامک در سه مرحله اجرایی شده است، بیان کرد: تماس‌های موفق و ناموفق و اشتغال حقیقی در حوزه فعالیت اپراتورهای این مرکز به ثبت می‌رسد.

ملازاده تاکید کرد: باید به این سمت حرکت کنیم که زیست‌بوم اشتغال را بالغ‌تر از گذشته کنیم و در این راستا رایتل را به صورت اپراتور اشتغال کشور فعال خواهیم کرد. این مهم با همکاری وزارت کار و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت رایتل افزود: ما تلاش داریم به عنوان مشاور در حوزه‌های مختلف، افراد و متقاضیان حوزه اشتغال را تا به نتیجه رسیدن کسب و کار آنان همراهی کنیم.

او ادامه داد: شرکت رایتل با استفاده از ظرفیت‌های مختلف خود، اپراتوری اشتغال را تحقق می‌بخشد و در این راستا ما به دنبال پیوند سیمکارت رایتل با تمامی مراحل اشتغال در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه تولید کلان‌داده از مهم‌ترین دستاوردهای پایش و رصد اشتغال کشور محسوب می‌شود، گفت: ما در مجموعه رایتل جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، تحلیل داده را در حوزه اشتغال کشور انجام می‌دهیم که نهایتاً منجر به تصمیم‌سازی این حوزه می‌شود.

او اضافه کرد: شرکت رایتل قرار است به عنوان پلتفرم و تنظیم‌کننده در حوزه شکل‌گیری بهتر زیست‌بوم اشتغال فعالیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: این شرکت در واقع تنظیم‌کنندگی، تسهیل‌کنندگی را در حوزه ارتباطی کارجویان و حوزه اشتغال بر عهده دارد.

ملازاده با اشاره به اینکه در سال اول فعالیت مرکز پایش و رصد اشتغال کشور یک میلیون و ۶۰ هزار کاربر ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود پس از سه سال این آمار به ۹ میلیون کاربر برسد.

کد خبر: 65674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =